VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamil Glabazňa: Za A tým již hrát nebudu

Nový Jičín – Netradiční roli okusil hokejový trenér juniorů Nového Jičína Kamil Glabazňa. V posledním domácím utkání B týmu Nového Jičína si oblékl výstroj a nastoupil na led proti Rožnovu pod Radhoštěm. Na tom by nebylo nic divného, kdyby zároveň nebyl nově i hlavní trenér novojičínské rezervy. Zeptali jsme se jej proto, jaké to bylo i proč nenastupuje radši za druholigové Áčko.

18.10.2011
SDÍLEJ:

Kamil Glabazňa coby hrající trenér B týmu. Foto: Deník/Jan Kešelák

Dnes jste byl hráč a trenér v jedné osobě. Jaké to je?


Pro mne je tato situace celkem složitá. Domluvili jsme se, že přes týden budu vést tréninky juniorů a mužů B, protože trénujeme dohromady. Když ale nastane taková situace, jako dnes, tedy že hrála juniorka i muži B v jeden den, a junioři, kteří ještě nemají osmnáct let, nemohou v jeden den odehrát dva zápasy, vzal jsem si výstroj a šel na led. Třeba ve středu jedeme do Krnova, ale mohou jet i junioři, takže budu nejspíš stát na střídačce jako trenér. Jinak je to složité, protože když hrajete, nejde se plně věnovat trenérství. S panem Jaroslavem Trčálkem (asistent trenéra, pozn. red.) jsme probrali to nejnutnější vždy o přestávce, ale myslím, že to fungovalo normálně. Přeci jenom je to krajský přebor.


Ze začátku soutěže jste laboroval s poraněným ramenem, proč nyní nenastupujete za A tým?

Zranění ještě není plně doléčené, ale v krajském přeboru se to dá vydržet. Co se týká A týmu, za ten již nastupovat nebudu.

Loni jste převzal roli trenéra druholigové Opavy, čímž jste se vzdal funkce trenéra u mládeže ve Slezanu. Nyní jste opět v Novém Jičíně, kde jste již dříve hrával i trénoval…

Když jsem loni přebíral muže v Opavě, věděl jsem, že po sezoně půjdu zpět do Nového Jičína. Zde jsem byl vždy spokojen a je tomu tak i nyní. Nicméně ta loňská sezona, kdy jsem koučoval opavské muže na osm zápasů plus dva v play-off, kdy nás vyřadil Šumperk, byla pro mne obrovská zkušenost. Já jsem tehdy za Opavu již nehrál, protože jsem byl rozhodnutý, že půjdu do Nového Jičína. Žádné důvody bych v tom ale nehledal. V Opavě jsem byl spokojen, ale tady jsem spokojenější.

Nyní trénujete mimo mužů B i novojičínskou juniorku. Ta hraje krajský přebor, v Opavě jste byl ale u extraligového juniorského výběru. Je velký rozdíl mezi těmito soutěžemi?

Nesrovnatelný, a to úplně ve všem – od nasazení až po zázemí. Pro mne bylo místo asistenta u extraligových juniorů v Opavě také nesmírná zkušenost. Hlavní kouč byl pan Konečný, který s panem Hadamczikem trénoval Vítkovice a který přišel z Vítkovic do Opavy proto, aby juniorku zachránil. Bohužel se to nakonec nepovedlo.

Proč není nejvyšší mládežnická soutěž i zde v Novém Jičíně, vždyť základna je obrovská a kvalitní?

To je mnohem složitější. Obrovská základna zde je, to ano, ale muselo by se změnit hodně věcí od samotných základů. Nemyslím tím teď práci s přípravkou, ale myslím spíše směr, kterým by měli jít starší hráči. Prostě nyní to není možné, aby zde byla extraliga dorostu či juniorky, a zřejmě to dlouhou dobu ještě nepůjde. Zatím spíše vychováváme hráče pro extraligové kluby.

Autor: Jan Kešelák

18.10.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Karvinsko – Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti OKD, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení