„Vítejte na palubě našeho autobusu!" – znělo v sobotu 8.6.2013 v časných ranních hodinách v Novém Jičíně. Dvojice příjemných a obětavých řidičů nás vítala na počátku náročné a nevšední cesty po zemích západní Evropy.

V Německu jsme srdečně přijati družebním sborem Christophorus-Kantorei, sboristé předvádí i po úmorném cestování hned první večer přesvědčivý pěvecký výkon. Publikum aplauduje, studenti jsou rozděleni do rodin a užívají si zasloužené péče u přátelsky naladěných lidí, zní angličtina, němčina…

Altensteig.

Po krátké, ale krásné prohlídce historického centra pokračujeme za dalším cílem. Přes malebný Freudenstadt míříme do Épinalu. Proplétáme se městem k protestantskému chrámu, do koncertu zbývá jen půlhodina. Honem do sborového a jdeme na to. Publikum je šokováno! Ano, francouzští posluchači sedí v němém úžasu a v závěru koncertu již aplaudují vestoje! Nádherný pocit… Hned druhý den o nás vychází velmi pochvalný článek v místním tisku.

Koncert v Epinalu.

Teprve na ubytování v hotelu IBIS si zpěváci odpočinou a ještě tentýž večer vyrážíme zpět do centra města. Épinal, naše partnerské město, přece jen již známe.

Následující den dopoledne absolvujeme prohlídku historických částí města s šarmantním kulturním atašé, panem Jacquem Grasserem. Naše mládež je překvapená novými informacemi, citlivým znovuobjevováním městské historie, studenti spolupracují při překladech z francouzštiny a nahoře na hradě – to se nám naskýtá panoramatický rozhled na celé okolí. Merci beaucoup, Épinal!

Je třeba dodat, že městský park v Épinalu se stal v odpoledních hodinách tréninkovým hřištěm pro zdokonalení frisbee, dnes již každý náš sborista ovládá základní prvky této populární kolektivní hry.

My však míříme ještě dál… Ranní trajekt z Calais do Doveru probíhá za typicky anglického počasí, je zataženo, mrholí. Mrholí i při prohlídce Stonehenge, mrholí také při návštěvě monumentální katedrály v Salisbury. Když opouštíme nejvyšší chrámovou věž v Evropě, hustě prší. To je zkrátka Anglie, nic nového pod sluncem, jen pozor, řidiči! Držte se vlevo – keep left!!!

Na trajektu.

Čtvrtý den našeho výjezdu tedy již nocujeme v Londýně, poznáváme spletitost londýnského metra, všude spousty lidí, ostraha, policie, ale i drobné úsměvné epizody – na Downing Street, Trafalgar Square, opět frisbee v Regent´s parku, milý koncertík pod trojstěžníkem Cutty Sark (James Cook by nám také zatleskal, neboť naši „Short people" dnes dobyli i Londýn!!!).

Samozřejmě nechyběly pohledy na klasické památky jako Big Ben, Westminster Abbey, Millenium Bridge, St. Paul´s Cathedral, lodí po Temži… Přitom stále zataženo, větrno, střídavě vysvitlo slunce, zase mrholení, však víte jak to chodí v Anglii!

Big Ben.

Madame Tussaud

Zpáteční cesta uběhla jako voda, lodní trajekt směr Dunkerque nám tentokrát ukázal azurovou Anglii, slunce v zádech a nádherné bílé skály v Doveru. V Belgii jsme pak z autobusu dokonce zahlédli blyštivé koule Atomia v Bruselu a ráno 15.6.2013 jsme se již probudili v České republice…

Suma sumárum: krásný trip, povedené koncerty, spokojené publikum. Městu Nový Jičín, kterému tímto také děkujeme za podporu akce, jsme rozhodně ostudu neudělali – ba právě naopak. Můžeme být na sebe pyšní!

Puellae et Pueri, novojičínský pěvecký sbor, vyjel na své další turné – tentokrát do německého Altensteigu, francouzského Épinalu a anglického Londýna…

Na shledanou při dalším koncertování se těší vaši Puellae et Pueri.