Zatím poslední tragická nehoda se stala před dvěma týdny v Hájově, místní části Příbora. Dvaačtyřicetiletý muž bez řidičáku, zato s třemi promilemi v krvi, se pokoušel ujet policejní hlídce, přičemž v mírné pravotočivé zatáčce sestřelil cyklistku, která podlehla těžkým zraněním v jedné z ostravských nemocnic. Nejen policisté vnímají negativně fakt, že počet nehod se smrtelnými následky v tomto roce zaznamenal tak rapidní nárůst.

K poslednímu prázdninovému dni došlo od začátku roku celkově ke 1378 dopravním haváriím, což je sice desetiprocentní pokles oproti statistice z minulého roku za stejné období, avšak počet usmrcených a zraněných je alarmující. „Při těchto dopravních nehodách bylo usmrceno jednadvacet osob. Ve stejném období minulého roku jich zemřelo na silnicích Novojičínska o jedenáct méně, tedy deset,“ uvedl Zbyněk Tomšík, novojičínský okresní policejní mluvčí a doplnil, že 37 osob při nehodách utrpělo těžkou újmu na zdraví, což je o pět méně než v roce zakončeném sedmičkou a lehké zranění utrpělo 229 lidí, loni jich bylo 191 za stejné období.

Nejčastější příčinou dopravní nehody byl již tradičně v 822 případech nesprávný způsob jízdy, na pomyslné druhé příčce v nechvalném žebříčku se umístily s počtem 217 bouračky zaviněné příliš vysokou rychlostí, což je o jeden karambol více než v minulém roce. Nedání přednosti se nevyplatilo v 184 případech a k 56 nehodám, které byly způsobené nedáním přednosti, museli vyjíždět policisté, což je o 19 více, než loňském roce za stejné období.

Nešvar v podobě alkoholu za volantem se podepsal pod více než stovkou nehod v novojičínském okrese. „Za velmi znepokojující považujeme i nadále situaci s požíváním alkoholických nápojů před jízdou. Zatímco loni se alkohol podílel na jednom stu jedenácti dopravních nehodách, letos to bylo ve sto třech případech, což je pokles oproti loňsku pouze o sedm procent,“ zdůraznil Tomšík.

Okresní dopravní tepna, silnice I/48, si vyžádala za osm měsíců tohoto roku již tři mrtvé, přičemž za celý loňský rok zde nevyhasl ani jeden lidský život. Nutno dodat, že všechny tragické nehody se staly v úseku, kde nejsou natažená ocelová lana. Ty se nacházejí pouze mezi Novým Jičínem a Příborem a ze statistik vyplývá, že v těchto místech nedošlo od dob zavedení bezpečnostního opatření k tragickému střetu dvou vozidel.