VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Smrt na kolejích v kraji – tak tragické to ještě nebylo

Umírají nepozorní lidé i sebevrazi. Zemřít se dá i při vyskakování z vlaku. Smutné případy jsou hlášeny také z tramvajového prostředí.

13.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Tomáš Kubelka

Nejhorší statistiku za poslední roky, a to nejen v rámci celé České republiky, ale také Moravskoslezského kraje, zveřejnila Drážní inspekce.

„V roce 2014 zemřelo na všech dráhách v České republice 296 lidí, což je nejvíce od vzniku Drážní inspekce. Největší měrou se na této tragické statistice podílely střety vlaku s člověkem, při nichž zemřelo 238 osob," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Celkem Drážní inspekce evidovala 313 mimořádných událostí.

„Poprvé v historii Drážní inspekce přesáhl počet těchto mimořádných událostí tři sta," dodal Drápal s tím, že počet obětí se oproti předchozímu roku zvýšil o přibližně dvacet procent. Ve srovnání s dosud nejtragičtějším rokem 2011 jde o nárůst o sedm procent. „Nárůst evidujeme také u zraněných," doplnil Drápal.

Nejvíce nehod (34) bylo v prosinci, co se týká mrtvých, zde se na prvním místě umístil červen, kdy při třiatřiceti střetech zemřelo devětadvacet osob.

Také u nás

Smutný rekord ohlásil i Moravskoslezský kraj. Vloni Drážní inspekce vyšetřovala devětačtyřicet srážek, při kterých přišlo o život osmatřicet osob. Počet mrtvých se oproti roku 2013 zvýšil o devět.

Největší loňská tragédie se odehrála v Šenově na Ostravsku, kde 4. února lokomotiva smetla muže a ženu. „Došlo ke střetu lokomotivy se dvěma osobami, které přecházely trať v prostoru veřejnosti nepřístupném," uvedl Drápal. Žena na místě zemřela, muž utrpěl zranění. Shodou okolností u Šenova se v srpnu odehrála podobná tragédie. „Ve stejném úseku došlo ke střetu osobního vlaku s mužem, který zraněním podlehl. Stalo se tak v místech, kde je vstup lidí do prostoru dráhy zakázán. Nehoda se udála zhruba jeden a půl kilometru od místa únorového neštěstí," dodal Drápal.

Sebevrazi, hazardéři

Na kolejích umírají sebevrazi i lidé, kteří se pouštějí do neuvěřitelného hazardu. „Příčinou naprosté většiny nehod je nedovolený vstup do prostoru dráhy. V řadě případů se jedná o přecházení kolejí v místech, která k tomu nejsou určena, tedy mimo železniční přejezdy a přechody, anebo jde o chůzi po kolejích kvůli zkrácení cesty. Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce dále vyplývá, že přibližně jedna třetina střetů je způsobena osobami, které jednají v sebevražedném úmyslu," řekl mluvčí Drážní inspekce.

Přejezdy

Na železnici se však neumíralo jen při srážkách vlaků s lidmi. Dalších třiačtyřicet mrtvých v celé České republice si vyžádaly nehody na železničních přejezdech. Ve srovnání s rokem 2013 zemřelo o dvacet lidí více. Bouralo se i v Moravskos­lezském kraji. Jedna z tragédií se odehrála 29. srpna před půlnoci v Čeladné. Čtyřiatřicetiletý řidič vozidla BMW 118 jedoucí ve směru do Čeladné podle závěrů vyšetřování nerespektoval výstražné světelné znamení a vjel na přejezd ve chvíli, kdy se blížil osobní vlak. Došlo ke střetu, při kterém řidič zemřel.

Nejen vlak

Pod Drážní inspekci spadají i těžké nehody tramvají a v metru. „Evidujeme i šest mimořádných událostí s následkem smrti na dráze tramvajové a sedm střetů vlaku metra s osobou, kdy byla následkem smrt," vysvětlil Drápal s tím, že další dva lidé vloni zemřeli při vyskakování z rozjíždějícího se vlaku.

Autor: Jaroslav Perdoch

13.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Den se záchranáři ve Frenštátě pod Radhoštěm přilákal řadu zvědavců.
12

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení