VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tragédie na kolejích

Studénka - Včerejší „osmičkový den“ se zapíše černým písmem do historie České republiky. Pád mostní konstrukce do kolejiště přinesljednu znejvětších katastrof na tuzemské železnici.

9.8.2008
SDÍLEJ:

Záběry z místa železničního neštěstí ve StudénceFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Hrůzná bilance vlakového neštěstí: 7 mrtvých a 67 zraněných

„Už se s tím nedalo nic dělat. Už nikdy nenastoupím do vlaku.“ To jsou slova strojvedoucího z vlaku EuroCity Comenius jedoucího z Krakova do Prahy, který včera o půl jedenácté dopoledne narazil ve Studénce na Novojičínsku do spadlé části mostní konstrukce.

Že se zřejmě schyluje k tragédii, si strojvedoucí uvědomil zhruba dvě stě metrů před místem střetu. Všiml si rozhoupané mostní konstrukce a bleskově zatáhl za rychlobrzdu. Poté skočil do strojovny. Tím si zřejmě zachránil život. Vlak do mostu napálil rychlostí 120 kilometrů za hodinu.

„Havárie si přímo na místě vyžádala šest lidských životů, sedmašedesát lidí bylo zraněno. Z toho třináct těžce. Díky dobré práci všech složek moravskoslezského záchranného systému byli účastníci nehody rychle vyproštěni a transportováni do okolních nemocnic v kraji, které okamžitě rozjely krizové plány,“ vyjádřil se Lukáš Humpl, mluvčí moravskoslezské záchranky.

Mezi těmito prvními oběťmi bylo pět žen, které se nacházely ve vlaku, a jeden muž polské národnosti, který se zřejmě pohyboval v blízkosti kolejiště a byl smeten vykolejenými vagony.

Další oběť tragédie pak přibyla po transportu v novojičínské nemocnici. „Šlo o mladého muže ukrajinské národnosti, který při srážce utrpěl zranění neslučitelná se životem. Měl mnohočetná poranění a amputované končetiny,“ uvedla mluvčí nemocnice Simona Součková a dodala, že jejich nemocnice hospitalizovala okamžitě ještě dalších sedm zraněných, z nichž jeden se nachází v kritickém stavu a bojuje o život.

Příčiny neštěstí jsou zatím předmětem šetření. K nehodě však zřejmě došlo kvůli poruše na zařízení, které připravovalo ocelovou konstrukci mostu na zasunutí.

„V tuto chvíli společně s vyšetřovateli z policie a Drážní inspekce a také se zástupci subdodavatele zjišťujeme, proč přesně k pádu mostní konstrukce do kolejiště došlo,” sdělil Dan Šabík, mluvčí společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava, která je generálním dodavatelem osudné stavby.

Podle Drážní inspekce při nehodě vykolejila lokomotiva a čtyři vozy vlaku EuroCity. Dále na sousední koleji vykolejily tři vozy nákladního vlaku. „Škoda na soupravě mezinárodního vlaku EuroCity byla odhadnuta na sto pět milionů korun, na nákladním vlaku na šest milionů korun a na kolejích na deset milionů korun,“ uvedl Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce.

Autor: Martin Pleva

Místo události:
9.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení