V loňském roce se ledová plochá dráha vrátila do Kopřivnice po dlouhých patnácti letech.

Loni se podařilo závod připravit po patnáctileté pauze díky silným únorovým mrazům. Nyní jsou pořadatelé v lehké výhodě. Zatímco před rokem se hladina přehrady zatáhla až čtrnáct dní před závodem (jelo se 19. února a souvislý led se vytvořil až 5. února), nyní se ledový příkrov vytvořil už začátkem prosince. A co je podstatné neroztál úplně ani v předchozích teplých týdnech. Nyní se toužebně čeká na další mrazivé dny a noci, aby dostal potřebnou tloušťku.

K pořádání je totiž potřeba zhruba dvaceti centimetrů ledu. „Zatím ho moc nepřibývá. Ve středu bylo u hráze pět cenťáků, pár metrů od něj sedm čísel," hlásí bývalý ledový reprezentant Jaromír Lach, který má přípravu závodu na povel. „Na závody je podle řádů potřeba sedmnáct centimetrů, ale my máme na přehradě hloubku kolem deseti metrů, takže neriskujeme a chceme mít aspoň dva decimetry," vysvětluje. Zároveň přidává něco málo ze strastí, které na pořadatele čekají. „Nesmí napadnout moc sněhu. Jednak izoluje led od mrazu a taky by se led mohl probořit. Pak nesmí dojít k oblevě a zase zamrznout, to se udělá dvojitý led. To už je lepší velký mráz. Všichni sice trpí zimou a led je křehký a štípe se, ale aspoň víc přibývá," dodal Jaromír Lach.

Kopřivnický závod by měl být součástí mistrovství republiky družstev. To je mezinárodní a na startu se objevují, vedle naší špičky, i závodníci z Polska, Švýcarska, Rakouska či Německa, dokonce i Británie. Prozatím počasí neumožnilo uspořádání žádného závodu. Pokud bude pokračovat studené počasí posledních dní, kopřivnický závod by měl být druhý po podniku v Mělicích u Přelouče, kde by se mělo jet o den dříve. Vloni se jel na Větřkovické přehradě třetí díl Mezinárodního mistrovství České republiky družstev, který přilákal davy diváků. Z vítězství se tehdy radovali otec a syn Hutlovi, před týmy SK Osečná I a Ebner Teamem.

Na ledové ploché dráze závodí jezdci na motocyklech 500 ccm s 28 mm dlouhými hřebíky, které umožňují se udržet na ledě i v náklonu, kdy závodníci levým řídítkem drhnou o led. Stejně jako na klasické dráze stroje nemají brzdy a palivem je metylalkohol.