Během 414 ostrých kilometrů rychlostní zkoušky přišly na řadu také duny, ve kterých si příborský jezdec libuje. Sedmé dějství se jelo jako smyčka, startovní a cílový bivak byl tedy stejný. „Pro asistence, organizátory a veškerý doprovod, který souvisí s rallye, tak přineslo pondělí možnost odpočívat a třeba se i smočit v moři, které je od bivaku coby kamenem dohodil," stojí v tiskové zprávě týmu.

„Organizátoři nás před touto etapou hodně strašili," popisuje Tomáš Tomeček a hned pokračuje: „První část byla hodně rychlá a někdy kolem osmdesátého kilometru přišly duny. Písek byl velmi měkký, takže průjezd byl obtížný, ale ne až tak pro naši Tatru. V dunovém poli jsme viděli velké množství zakopaných aut a motorek. Mě to ale zas tak těžké nepřišlo, těšil jsem se na opravdu velké duny a těch jsme se nedočkali."

KAMAZY V PÍSKU

Během zdolávání písečných valů posádka Tomeček-Lála minula také ruské Kamazy a mohla zhodnotit jejich týmovou spolupráci. „Na jedné duně jsme míjeli dva spolupracující Kamazy," popisuje zajímavý moment navigátor Ladislav Lála. „V šesti se kope lépe než nám ve dvou. Hned jsem si vzpomněl, jak jsme se přede dvěma lety z podobné situace sami prohazovali skoro tři hodiny. Kluci to nicméně společně zvládli velmi rychle a po polovině etapy nás „pěrvyj bojovyj" předjel. Hned za ním jel samozřejmě „vtoroj gazovyj"," dodal navigátor.

Po projetí dunovým polem se charakter etapy změnil a kromě desítek kilometrů velbloudí trávy přišly pro letošek tak typické rychlé úseky. „Od poloviny až do cíle jsme opět jeli neskutečnou palbu," pokračuje Tomáš Tomeček. „Ve stopadesátce jsme se drželi za prachem Kamazů. Těsně před cílem jsme míjeli druhý Kamaz, který řešil defekt levého předního kola. Perfektně dnes také fungovala navigace," poznamenal.

Etapa, která měla stejný start i cíl, vyšla parádně také navigačně bez zbytečných kilometrů navíc. „Naštěstí jsme se dnes vyvarovali jakékoliv, byť i malé chybičky. Tomáš jel skvěle a všechna úskalí tratě jsem hlásil s předstihem," navazuje na Tomáše navigátor Láďa Lála. „Bylo zajímavé jet velkou část druhé poloviny právě za Kamazy. Chvílemi jedou výrazně jinak, než co říká itinerář. Pokud bych jel jen podle road booku, tak bych si některá zkrácení nedovolil."

STÁLE RYCHLEJŠÍ

„Z dnešní etapy mám smíšené pocity," uzavírá Tomáš Tomeček a jedním dechem dodal: „Africa race za poslední roky neskutečně zrychlila. Jsem rád, že jsme pořád v závodě a že se dokážeme držet na dostřel. Auto je naštěstí i po dnešku v perfektním stavu, na čemž mají svůj podíl i naši mechanici Jarda Žerdík a Pavel Kletenský."

Další etapa z Tiwilitu do Elb Jraik přinesla porci 425 ostrých kilometrů. Po sedmi etapách drží Tatra týmu Promet/Czechoslovak Group třetí příčku.