VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Bartošovicích se po roce sešli Oceloví muži

Bartošovice - Josef Křivánek zVeselky a Václava Zodererová zPrahy se stali absolutními vítězi letošního testu kondice vBartošovicích. Oba si tak na třetím závodě seriálu připsali nejvíce bodů do Karlosova poháru, což je mistrovství republiky ve fyzické kondici.

30.7.2008
SDÍLEJ:

Třetí disciplína Ocelového muže je na čas. Každý účastník musí za dvě minuty udělat co nejvíce lehů-sedů, nesmí ale přitom použít opory nohou.Foto: Deník/Pavel Karban

Sobotní klání, nazvané Ocelový muž – Ocelová žena, bylo poznamenané nižší účastí, neboť na pomyslný start se postavilo 22 mužů a 6 žen v šesti kategoriích. „Může za to, bohužel i počasí (v závěru minulého týdne se přes Česko přehnaly bouřky – pozn. aut.). Měl jsem původně přihlášených i několik hasičů z Ostravy, ale byli odvolaní. Mají pohotovost, musí odstraňovat škody po deštích a větru,“ vysvětlil hlavní organizátor soutěže Martin Svoboda. Sám počítal, že by se ve výsledkové listině objevilo na padesát jmen. „Ti, co se sem chystali z dálky, taky kvůli dešti zůstali doma,“ doplnil a přiznal, že je trošku zklamaný. „Ale ti nejlepší tady jsou,“ přeladil Svoboda na lepší notu.

Každý z účastníků musel absolvovat pět disciplín. Tři z nich byly silové: benchpress, shyby na hrazdě a lehy-sedy. Zbývající disciplíny byly vytrvalostní. Jednalo se o běh na 5250 metrů a cyklistickou etapu, dlouhou 40 kilometrů. „U kola jsme ale museli letos změnit trasu, protože ve Studénce není železniční nadjezd a opravují se tam i nějaké křižovatky. Běh je zase kousek kratší, protože úsek, který vedl po lesní cestě, je skoro pod vodou,“ vysvětlil Svoboda změny.

Zatímco v předcházejících ročnících Ocelového muže bylo hned několik účastníků z okresu, letos se přihlásili jen dva. Tradiční borec, domácí Lukáš Chromečka, mohl pouze asistovat jako rozhodčí, neboť pár dnů před soutěží prodělal operaci kolena. Jedním ze dvou letošních účastníků z Novojičínska byl Jan Musil (56 let) z nedalekého Petřvaldu. „Už jsem tady potřetí a letos jsem se určitě zlepšil. Možná je to ale proto, že jsem se, narozdíl od předešlých let, připravoval,“ prozradil vítěz kategorie mužů nad 55 let.

Pokud by se mělo o někom z účastníků bartošovického závodu říct, že je tradiční, pak by to byla určitě vítězka mezi ženami, Zodererová (47). „Je možné že jsem tady už popáté,“ usmívala se. Důvodů, proč na sever Moravy vždy v polovině prázdnin dojede, je ale víc. „Je tady dobrá organizace, příjemná atmosféra a většinou vychází i počasí. A když se pak dostaví i výsledky, je to dobré,“ popisovala pozdější vítězka. To, že by právě v Bartošovicích podávala rok od roku lepší výsledky údajně nevidí, ale když na konci sezony porovnává své výkony, zlepšení vidí. „Kdyby tomu tak nebylo, přestalo by mě to asi bavit.“

Svoboda je rád, že obec Bartošovice i Region Poodří jsou každoročně při pořádání Ocelového muže mezi sponzory a pořadateli současně. „Bez nich by to nešlo a zaslouží jen díky,“ vzkázal.

Autor: Pavel Karban

Místo události:
30.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Karvinsko – Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti OKD, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení