VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express představil vlak pro trasu Praha - Ostrava - Bohumín

Region - Nové soupravy vlaků, které od prosince vyjedou na trať mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem, cestujícím nabídnou wi-fi připojení, bezbariérové WC a elektrické zásuvky na všech místech v ekonomické třídě s výjimkou čtyř sklopných sedadel.

24.5.2012
SDÍLEJ:

Vlaková souprava Leo Express.Foto: ČTK

Z konkurentů poskytuje bezdrátové připojení cestujícím RegioJet, v Pendolinech by systém měl být spuštěn od září. Vlaky Stadler Flirt ve čtvrtek na zkušebním okruhu ve Velimi představila společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.

Leo Express se tak od nového jízdního řádu pustí do konkurenčního boje s Českými drahami a RegioJetem Radima Jančury.

Více o vlakové dopravě v regionu čtěte v Souvisejících článcích

„Soupravy Leo Express se řadí mezi nejmodernější v Evropě, švýcarský výrobce Stadler je vyrobil na míru přesně podle našich požadavků speciálně pro české zákazníky," uvedl Novotný. To je podle něj hlavní konkurenční výhodou jeho společnosti. Lehké soupravy jsou proti starší technice, kterou používají České dráhy a RegioJet, energeticky úspornější, dopravce kvůli lehčím vlakům zaplatí i nižší částky za použití kolejí.

Cenu jízdného zatím dopravce nestanovil. Bude se odvíjet od toho, za kolik bude jízdenky nabízet konkurence krátce před zahájením provozu. Jízdenky Leo Expressu nebudou cenově odlišné od konkurence, slíbil Novotný. Jízdenky ČD i RegioJetu vyjdou na pokladně na 295 korun.

Soupravy poskytnou 212 sedadel v ekonomické třídě, 19 prostornějších míst v Business třídě a šest individuálně nastavitelných sedadel v takzvané premium třídě, uvedl dopravce. Představená souprava je prvním vlakem z pěti strojů, kterými bude Leo Express spojení na jediné komerčně využívané trati zajišťovat. Vlak nyní čekají nezbytné testy pro provoz na českých kolejích.

Délkou jízdní doby se vlaky Leo Expressu zařadí mezi Pendolino a klasické expresy. Oproti Pendolinu by trať z Prahy na ostravské hlavní nádraží měly urazit o devět minut později (3 hodiny 15 minut), proti expresům by ve stanici měly být o čtvrt hodiny dříve.

S poskytováním bezdrátového připojení ve vlacích začal vloni v září RegioJet. České dráhy krátce poté oznámily, že technologii zavedou alespoň v Pendolinech. „Bezdrátové připojení máme nyní nainstalováno v šesti soupravách. Zatím čekáme na schválení této technologie Drážním úřadem a v červenci bychom připojení ve vlacích spustili ve zkušebním provozu," řekl vedoucí tiskového oddělení Radek Joklík.

V Pendolinech a vybraných expresech Českých drah jsou zařazeny bistrovozy, RegioJet poskytuje studenou kuchyni formou donáškové služby.

Leo Express kromě osobní dopravy mezi Prahou a Bohumínem chystá vstup na další dálkové tratě v Česku. Podle Novotného jde zejména o železnici z Prahy do Českých Budějovic. K pěti vlakům, které budou zajišťovat spojení z Prahy do Bohumína, poptává dopravce 13 dalších souprav. Do nákupu a vybavení vlaků potřebných pro expanzi chce investovat v následujících pěti letech 7,25 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

24.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení