„Jednou zprvních zkoušek, která byla na vojenském prototypu provedena, byl test startovatelnosti vozidla za nízkých teplot, který probíhá ve speciálním mrazícím boxu,“ prozradil Dušan Benža, jenž mediálně Tatru zastupuje. Podle požadavků ministerstva obrany musí jít automobil nastartovat i za teploty -32 stupňů Celsia. „Tatra 810 podmínku bez potíží splnila.

Ve vyškovském vojenském prostoru i v prostorách zkušebního polygonu Tatry v Kopřivnici se uskutečnily zkoušky jízdy při provozní hmotnosti a jízdy se zatížením. „Při dvousměnném režimu zkoušek se na vozidle dopoledne provádějí veškerá potřebná měření, odpoledne pak automobil absolvuje stanovenou kilometráž,“ uvedl Petr Vodák, specialista na životnostní zkoušky, který je za Tatru testům přítomen. Podle něj armáda dále testuje například základní rozměry, hmotnosti, přepravitelnost vozidla po železnici, jeho průchodivost či statickou příčnou stabilitu. „Ta se vpraxi provádí tak, že je vozidlo na speciální plošině nakláněno na bok až do okamžiku, kdy by mohlo dojít k jeho převrácení. Tomu však zabrání fixační řetězy,“ popsal Benža.

Podle smlouvy sministerstvem obrany předá Tatra prvních 27 vozů do letošního 30. listopadu. Generální ředitel Tatry Ronald Adams je přesvědčen, že sjednané termíny dodávek budou splněny. „Všechny potřebné testy zatím automobil zvládá skvěle a nic tedy nebrání tomu, aby naše dodávky armádě probíhaly podle schváleného harmonogramu. Čeští vojáci již brzy dostanou špičkový vůz, na který bude spoleh po dlouhou řadu let i vtěch nejextrémnějších bojových podmínkách,“ poukázal Adams.