České aerolinie původně plánovaly spustit linku na konci března tohoto roku. Již před nimi lety do Moskvy nabízela ruská letecká společnost Polet Airlines. Ta doplatila na nevytíženost pravidelné linky mezi Letištěm Leoše Janáčka Ostrava (LLJO) a moskevským „leteckým přístavem“ Domoděvovo. Linku spustila v září loňského roku, ovšem, v důsledku deseti až patnáctiprocentní obsazenosti sedadel v letadle, byla nucena spoj po pěti měsících zrušit.

ČSA rozhodly start nové linky odsunout na konec tohoto, nebo začátek příštího roku. Co vedlo společnost k tomuto kroku osvětlila tisková mluvčí ČSA Daniela Hupáková: „Spuštění linky z Ostravy do Moskvy na jaře 2009 byly České aerolinie vzhledem k dopadům finanční krize, zejména v Ruské federaci, nuceny odložit. Důvodem byl oslabený zájem ruské klientely v posledních měsících, který je pro zavedení linky podstatný.“ Proto se původně jarní start linky výhledově přesunul na zimní/jarní sezónu 2009/2010.

Spojení mezi Ostravou a Moskvou plánovaly České aerolinie třikrát týdně letadlem o kapacitě sto třicet míst. Ruský Polet Airlines létal na stejné lince pět měsíců s mnohem menším letounem Saab 200 o padesáti místech, ovšem, zaplněna byla většinou jen desetina sedadel.

ČSA v blízké době neplánují na mošnovském letišti zřídit žádné nové letecké spojení do zahraničních destinací. Na konkrétní otázku Deníku, zda do konce roku 2009 plánují ČSA otevřít i jinou linku, než do Moskvy, z mošnovského letiště, odpověděla Hupáková takto: „České aerolinie v současné době zvažují další varianty nových linek včetně linek z ostravského letiště, nicméně změny v letovém řádu společnosti podléhají aktuální poptávce na trhu.“