Z toho v České republice Kofola utržila 1,351 miliardy, proti loňskému pololetí jsou tržby vyšší o 22,6 procenta. Růst tržeb je důsledkem dlouhodobé expanze ve středoevropském regionu a zvyšování výrobních kapacit, řekl ČTK generální ředitel skupiny Jannis Samaras.

Na hospodářských výsledcích se podle generálního ředitele skupiny Kofola pro Českou republiku René Sommera podílí inovace a novinky v produktovém portfoliu. "Jen od ledna jsme pro naše spotřebitele připravili a uvedli na trh již čtyři novinky či zásadně inovované produkty," doplnil.

Kofola je podle loňských tržeb trojkou na českém trhu (za firmami Coca Cola a Karlovarské minerální vody) a patří k nejvýznamnějším výrobcům nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, exportuje však i do dalších zemí. Vloni zvýšila celkové tržby o 21 procent na více než 3,5 miliardy korun. Celkově skupina zaměstnává na 1340 lidí, což je proti loňskému červnu nárůst o sedm procent. Kofola koupila například loni na podzim tuzemskou firmu Klimo a spojila se i polskou nápojářskou trojkou Hoop.

Firma vznikla v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc jako Santa nápoje. Vlastní ji řecká rodina Kostase Samarase. Do roku 2010 se Kofola chce stát jedním ze tří největších hráčů na trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě.