O čtyři a půl tisícovky více klientů než ve srovnatelném období loňského roku má už letos cestovní kancelář Vítkovice Tours. Výkonný ředitel Libor Šugárek uvedl, že první zákazníci nakoupili své letošní letní dovolené už počátkem loňského října. „Využili tak slevy, které jsme nabízeli při včasném nákupu.

Obdobně, jako v minulých letech, ale zůstává i dost těch, kteří čekají na poslední chvíli. O takzvané last minute je zájem. Nabídku těchto zájezdů obnovujeme každý týden,“ uvedl výkonný ředitel Vítkovice Tours. Podle něj se příznivě projevuje vliv dálnice, kterou v Chorvatsku vystavěli. „Už od příštího týdne se motoristé dostanou od slovinských hranic až po Makarskou riviéru výhradně po dálnici. Zvyšuje se tak zájem o celé pobřeží, naši turisté jezdí více až na Makarskou riviéru. Ten odliv ze severu směrem na jih je zřetelný,“ dodal Šugárek.

Zvýšený zájem o zájezdy zaznamenává i Agentura zájezdy.cz, která zprostředkovává prodej zájezdů prostřednictvím internetu. „Proti loňsku je zájem vyšší o čtyřicet, možná i více procent. U takzvaných last minute proti loňsku rozhodně sníženou poptávku nepozorujeme. Hodně slušná je i jejich nabídka, kterou každý den dvakrát obnovujeme. Protože prodáváme zájezdy už osmi desítkám cestovních kanceláří, máme i vyšší nabídku zájezdů na poslední chvíli. V nabídce jich máme přes osmnáct stovek,“ uvedl Jiří Blažej ze zmíněné agentury.

Vedoucí provozovny cestovní kanceláře Filip v Ostravě Jan Valošek uvedl, že ani u nich rozhodně proti loňsku zákazníků neubylo. „Hodně lidí využilo nabídky slevy při včasném nákupu. Je zřejmé, že dost zákazníků stále ještě čeká na zlevněnou nabídku na poslední chvíli. Tady bych byl ale opatrný, protože ta nabídka proti minulým letům rozhodně bude slabší. Malá rodina sice může při notné dávce štěstí lacinější zájezd na poslední chvíli nakoupit, větší kolektiv lidí už ale bude zájezdy hledat hodně obtížně,“ dodal Valošek. Podle něj většina zákazníků této cestovní kanceláře nakupuje zájezdy stále v takzvaně kamenném obchodě. „I když si člověk třeba najde nabídku na internetu, zájezd si přijde koupit do prodejny,“ dodal Valošek. Z posledního výzkumu společnosti STEM vyplynulo, že letošní léto více než tři pětiny ekonomicky aktivních obyvatel budou trávit nejdelší část dovolené v tuzemsku. Z průzkumu vyplynulo, že služeb cestovních kanceláří využije třetina lidí, čtvrtina lidí si koupí dovolenou přes internet.