Velký zájem o největší a nejsilnější auta je na Blízkém východě. "Jde o SUV s benzinovým motorem, který splňuje emisní normu Euro 2. Tamější legislativu splňuje, v Evropské unii však není možné takové modely prodávat," řekl Vaněk.

V Nošovicích se vyrábí tři základní modely, v prosinci se dostane do výroby třetí generace modelu i30. "Přiblížil se vkusu a potřebám evropských zákazníků," vysvětlil Vaněk.

Automobilka, která je součástí jihokorejského koncernu, vyváží do 66 zemí světa. Nejvíce aut, 50.500, loni vyvezla do Německa. Za ním následovaly Velká Británie a Španělsko. Mimo Evropskou unii se nejvíce vozů, 17.000 kusů, exportovalo do Ruska, v Česku se prodalo o 1000 méně.

"Vzhledem k různým legislativním požadavkům v exportních zemích na homologaci vyrábíme 4000 unikátních kombinací," doplnil Vaněk.

Firma aktuálně zaměstnává v Nošovicích 3400 lidí, dalších 7000 lidí pracuje pro subdodavatele. "97 procent z nich jsou Češi, většina zbytku Slováci a Poláci," řekl Vaněk.

Loni automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tedy o 38,7 procenta. Tržby ale automobilce vzrostly, o 19,3 miliardy korun (18,2 procenta) na 125,7 miliardy korun.