Regionální značky jsou zaváděny po celé České republice. Jejich cílem je povzbudit ekonomiku vregionech a zviditelnit místní produkci. A to zejména voblasti cestovního ruchu. „Řemeslné výrobky, potravinářské, zemědělské a přírodní produkty, které jsou kvalitní, šetrné kživotnímu prostředí a spjaté s danýmregionem, mají propagaci pod společnou regionální značkou zejména voblasti cestovního ruchu,“ vysvětlila Iva Dyková zRegionálního environmentálního centra.
Podporu místního výrobce podle ní ocení i místní obyvatelé regionů. „O přidělení značky rozhoduje na základě přesně stanovených kritérií vždy nezávislá certifikační komise, složená z respektovaných výrobců a dalších zástupců regionu,“ nastínila, kdo určí, který výrobek dostane certifikát a který ne.
Zatímco značku Vyrobeno vBeskydech používají někteří výrobci již druhým rokem, označení: Vyrobeno vMoravském Kravařsku, se na prvních produktech objeví nejdříve počátkem příštího roku. Koordinátorem této nově vzniklé značky je Místní akční skupina Regionu Poodří. „Během léta probíhali a ještě i probíhají semináře smístními výrobci, na kterých se domlouvali pravidla značení, názvy a vzhled značek i složení certifikačních komisí. Značení spustíme vprůběhu podzimu, kdy zasednou komise nad prvními žádostmi o značku,“ prozradila Dyková.
Podle Oldřicha Usvalda, předsedy Místní akční skupiny Regionu Poodří, je o značku Vyrobeno vMoravském Kravařsku velký zájem. „Lidé se ptají čím dál víc. Zájem mají hlavně výrobci cukrovinek, pekaři a uzenáři,“ prozradil Usvald.