VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Proč místo z Mošnova musíme létat z Brna či Katovic?

Mošnov, Ostrava - Podnikatelé z kraje jsou znepokojeni současnou situací, kdy místo z Mošnova odlétají na cesty z Brna či Katovic.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Letiště v Tuřanech - ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje proto chystá i strategii rozvoje letecké dopravy v kraji.

Ta by měla odpovědět i na to, jak letecká doprava ovlivňuje rozvoj cestovního ruchu a podnikání v kraji. Rozhodla o tom rada Sdružení na svém zasedání v Mošnově, které se zúčastnilo vedení Letiště Leoše Janáčka Ostrava i náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

„Manažeři podniků z kraje létají z Katovic nebo Brna, Ostravě citelně chybí pravidelné spojení s Vídní. Nejen podnikatelé, ale i školy velice stojí o to, aby Ostrava byla letecky dostupná. Proč se letiště dostalo do tak nezáviděníhodné role?“ ptal se prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš vedení mošnovského letiště.

Reagoval na to, že koncem února skončila jediná pravidelná mezinárodní letecká linka Ostrava Vídeň a zbylo jen pravidelné spojení Ostravy s Prahou. „Jednání s leteckými dopravci probíhají, například od dubna se vrátí do Ostravy pravidelné spojení s Tel Avivem. Potřebujeme však podporu. Musíme mít kapitál, abychom mohli rozlétat linky, letiště ale nedisponuje vlastními zdroji,“ vysvětloval ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava Pavel Schneider s tím, že soukromí nízkonákladoví dopravci chtějí na podporu linky desítky milionů korun, přitom mají pro letiště minimální ekonomický přínos. „Je otázka, jestli letiště zaspalo, protože podpora takových soukromých společností z veřejných zdrojů musí respektovat zákon,“ upozornil náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

Vedení letiště míní, že finanční prostředky by mohl přinést rozvoj nákladní dopravy, pro niž by impulsem mohlo být kolejové napojení letiště. „Zkoušeli jsme také jednat s velkými soukromými společnostmi o vytvoření fondu podpory cestovního ruchu jako pobídky pro nízkonákladové dopravce. V něm by se sdružovaly prostředky municipalit a soukromé, nikdo z velkých firem v regionu do toho nechce ale dát ani korunu,“ dodal ředitel mošnovského letiště. Zástupce generálního ředitele OKD a viceprezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Ján Fabián mu ale oponoval: „My jako soukromá firma přece nebudeme sponzorovat letiště. Někde se stala asi osudná chyba, že tady nikdo nelétá. Nízkonákladoví přepravci zřejmě nejsou tak zlí, jak je tady líčíte, když odjinud létají.“

Odpověď na to, jak letiště ovlivňuje cestovní ruch a podnikání v kraji a zda má ještě šanci přitáhnout kromě zákazníků z regionu, kteří dnes létají z Brna a Katovic, také další cestující ze střední Moravy a severozápadní části Slovenska a jak tuto šanci využít, by měla přinést už zmíněná strategie.

Autor: Břetislav Lapisz

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

FRENŠTÁT (zleva Marek a Klimpar) zažil v Českém Těšíně další radost z vítězství.

Frenštát jede. Vykradl Český Těšín a teď hostí nováčka

FOTBALISTÉ Bílovce (v bílém) si musí na výhru počkat minimálně do neděle, kdy doma hostí Pustou Polom. 

Bílovec neuspěl na hřišti Staré Bělé

Vznikla petice kvůli silnici

Přejít z jedné části Kunína do druhé je velký problém. Důvodem jsou projíždějící auta. Obyvatelé obce proto podepisují petici.

Divizní Nový Jičín stále čeká na první výhru

 Novojičínští fotbalisté nevyhráli ani ve třetím divizním kole, když padli v Hranicích. Nyní hostí v sobotu nováčka z Bohumína.  

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Na likvidování následků nákazy afickým morem prasat se podílejí ode dneška i vojenští veterináři z Hlučína.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení