VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lasselsberger slíbil návštěvu Štramberka v červenci

ŠTRAMBERK - Další příslib v podobě osobní návštěvy Josefa Lasselsbergra ze stejnojmenné rakouské firmy, která v roce 2001 získala štramberský vápencový lom pod Kotoučem a také roky pouze plánovala znovuotevření tamní cementárny, obdržela starostka města Věra Michnová.

29.6.2007
SDÍLEJ:

Lasselsberger slíbil návštěvu Štramberka v červenci.Foto: DENÍK/Ellen Weissbrodová

„Podle jednatele společnosti Kotouč Ivana Hájka, který odchází na Ukrajinu, navštíví Josef Lasselsberger Štramberk v červenci,“ potvrdila informaci ve středu zastupitelům města Michnová.

Právě rakouská firma Lasselsberger, která téměř před třemi lety získala v Kotouči 75 procent majoritního podílu, letos v lednu prodala vápencový lom firmě Holcim. K prodeji se Lasselsberger rozhodl poté, co Štramberským nejprve několik let sliboval rozjezd cementárny včetně získaného stavebního povolení s vytvořením asi sto padesáti pracovních míst. Letošním prodejem lomu se postaral pouze o další nejistotu lidí. „Občané města mají z prodeje Kotouče obavy kvůli kupující společnosti Holcim. Ta je vlastně nástupcem firmy CEVA Prachovice, která před deseti lety provoz cementárny zavřela. Co to přinese městu, zatím nevíme. Firma prývypracovává konkrétní business plán týkající se eventuální stavby cementárny,“ reagovala po prodeji lomu starostka Štramberka, kterou zastupitelé v celé záležitosti pověřili dalším jednáním.

„Kotouč prý bude pokračovat ve vápenném programu a bude plnit podmínky města, které mu uložilo ministerstvo životního prostředí. Přislíbený protihlukový val je hotov. Protihluková stěna by měla být dostavěna do října příštího roku. Nákladní automobilová doprava, která jezdí do závodu stále přes Kozinu, by měla být odkloněna,“ informovala zastupitele města Michnová. Mezi podmínkaminimi například pořízení protihlukových stěn kolem vlečky, kdy je denně porušována stanovená hluková norma. Namátkově změřené hodnoty se dostávají až ke sto decibelům namísto přípustné hranice pětapadesáti decibelů. Stížnost ohledně hluku podaná hygieně je nedořešena,“

Na soužití s Kotoučem si již léta stěžují především obyvatelé žijící poblíž podniku. Vadí jim hluk železniční dopravy a velká prašnost. „Prach a ustavičný hluk z vlečky jsou deprimující. Na zahradě máme vše zaprášené včetně prádla na balkoně. Zdejší životní prostředí je špatné,“ stěžovala si i Eva Stefanová, která bydlí několik metrů od Kotouče. „Poletavý prach představuje pro lidi i životní prostředí velké nebezpečí,“ přidal se zastupitel města Jiří Tůma. Jedním z dalších, které trápí hluk nejen ze železniční, ale i silniční dopravy, je i Milan Bár z Koziny. „Z jedné strany slyšíme vlečku z Kotouče. Z druhé strany domu máme silnici, po které jezdí kamiony. Prostřednictvím města jsme žádali alespoň o omezení provozu o sobotách, nedělích a svátcích,“ sdělil Bár.

„Z lidského hlediska připomínky lidí z Koziny chápu,“ sdělil již před časem jednatel Kotouče Hájek. „Snažíme se dělat, co je v našich silách. Stavba valu a stěny nás stojí nemalé finance, které bychom mohli investovat jinam. Fabrika funguje ve Štramberku drahně let. Ještě dříve, než se zde postavily rodinné domy. Jestliže si někdo postaví či zakoupí dům u železnice, musí očekávat, že doprava bude slyšet,“ dodal. „Každý jenom slibuje hory doly. Rozjezd cementárny se přetřásá léta. Většina místních tomu už stejně nevěří,“ dodal jeden z obyvatel Štramberka.

29.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Karvinsko – Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti OKD, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení