VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tatra: Udělali jsme na voze některé úpravy

KOPŘIVNICE - Během týdne má armáda říct, zda Tatra odstranila 32 rozporů od podmínek kontraktu, které objevili odborníci při testech. U dalších sedmi odchylek může automobilka požádat o výjimku.

19.10.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Karban

Podle dřívějšího vyjádření náměstka ministryně obrany pro vyzbrojování Jaroslava Kopřivy odhalily zkoušky středního terénního vozidla 39 neshod. „V sedmi případech se jedná o neshodu s výjimkou. To jsou takové, které nemají vliv na funkčnost vozidla. Zbylé neshody jsou odstranitelné k nápravě,“ vysvětlil Kopřiva.

Rozpory měla Tatra odstranit do středy a armádní odborníci poté v průběhu příštího týdne mají sdělit, zda automobilka všechny neshody napravila. „V procesu výroby a testování středního terénního automobilu pro armádu České republiky pokračuje Tatra i nadále v souladu s podmínkami smlouvy s ministerstvem obrany. Abychom uspokojili všechny dodatečné požadavky ministerstva, provedli jsme dokonce několik úprav nad rámec této smlouvy na vlastní náklady,“ uvedl Ronald Adams, generální ředitel Tatry. Více se automobilka nevyjádřila. Nejvíce diskutovaným problémem je nesoulad ve váze vozidla. Smlouva totiž určuje váhu 13 000 kilogramů, zatímco testy odhalily, že vůz je asi o 140 kilogramů těžší. Rozdíl ve váze ale není podle některých poslanců ze sněmovního obranného výboru komplikací. „Je to problém spíše právnický a existují na něj dvě řešení,“ řekl člen výboru, poslanec Pavol Kubuš (ČSSD). Smlouva totiž obsahuje přesnou váhu bez odchylky, což by podle něj mohl v budoucnu kdokoliv napadnout. „Jestliže se ale uvádí, že hmotnost je o 140 kilogramů vyšší, tak to podle mě nic neznamená. Když pojede auto kilometr terénem, nalepí se na ně desítky kilogramů bláta,“ naznačil Kubuš.

19.10.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Den se záchranáři ve Frenštátě pod Radhoštěm přilákal řadu zvědavců.
12

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení