VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úřad novým vlastníkům Tatry požehnal

Kopřivnice – Nový název TATRA TRUCKS a. s. a noví vlastníci kdysi světoznámé automobilky jsou legitimní. V pátek 19. dubna povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vlastnický vstup podnikatelů Reného Matery a Jaroslava Strnada do společnosti TATRA TRUCKS a.s.

20.4.2013
SDÍLEJ:

René Matera (vlevo) a Jaroslav Strnad jsou od pátku legitimními vlastníky automobilky TATRA TRUCKS a. s.Foto: Archiv společnosti TATRA TRUCKS

Nejstarší českou automobilku tak nyní ovládají zkušení podnikatelé, jejichž aktivity se týkají zejména českého průmyslu. Bývalá Tatra se tak dostává do rukou českých vlastníků, kteří proklamují, že jejich cílem je stabilizovat vztahy podniku s klíčovými zákazníky, získat zpět důvěru bank v podnik a zlepšit řízení a komunikaci v podniku.

Podle Andreje Čírtka, který společnost zastupuje mediálně, zůstane po nezbytnou dobu v čele podniku dosavadní generální ředitel Ronald Adams. Klíčovými manažéry podniku jsou jeho zástupci: Petr Rusek s odpovědností za strategii rozvoje podniku a vztahy s klíčovými zákazníky a Radek Strouhal odpovědný za finanční řízení a vztahy s partnery zajišťujícími financování podniku. Pod jejich vedením již proběhla jednání s klíčovými zákazníky na trzích v České republice, Indii, Ruské federaci a Austrálii a jednání s klíčovými partnery podniku v bankovním sektoru.

Výsledky jednání údajně dopadly pozitivně, díky tomu se situaci podniku, který byl v druhé polovině roku 2012 v akutní finanční, výrobní a odbytové krizi, podařilo stabilizovat a stanovit plán výroby pro letošní rok, který počítá s výrobou 880 vozidel, což oproti předchozímu roku asi dvojnásobek.

„K našemu vlastnickému vstupu do Tatry nedochází, protože jsme od začátku toužili vlastnit slavnou českou automobilku. Dotlačila nás k tomu po dlouhém vývoji objektivní situace, kdy hrozil zánik našeho důležitého obchodního partnera. Důvodem vlastnické změny je, že podnik pod bývalým vlastníkem neprosperoval a v loňském roce se kvůli výpadku jedné klíčové zakázky dostal do krize hrozící jeho likvidací. To způsobilo vývoj vedoucí k exekuci podniku, jeho dražbě a posléze našemu majetkovému vstupu do společnosti TATRA TRUCKS a.s., která podnik v dražbě získala," uvedl podnikatel René Matera, zakladatel a většinový majitel průmyslové skupiny PROMET GROUP a spoluvlastník společnosti TATRA TRUCKS.

Podle Reného Matery měl dřívější vlastník podniku, společnosti TATRA a.s., dostatečně dlouhé období pro jiné řešení situace, ale klíčoví akcionáři zřejmě neměli potřebné finanční, manažérské a obchodní kapacity, aby podnik z krize vlastními silami vyvedli. „Je velkým štěstím, že se podnik nedostal do insolvence, která by znamenala konec výroby a v zásadě zánik automobilky. Já i Jaroslav Strnad jsme v naší podnikatelské historii dokázali, že umíme řídit průmyslové podniky a dokážeme zajistit odbyt pro jejich produkci. Věřím, že máme všechny předpoklady, abychom uspěli i v Tatře. Je pro nás obrovská výzva podnik vrátit tam, kam patří, tedy mezi přední světové automobilky v segmentu užitkových a speciálních vozidel," doplnil René Matera. (ipa)

Autor: Ivan Pavelek

20.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení