VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V OKD se propouštět nebude, šachtám chybí horníci

Důlní firma postrádá kvalifikované horníky. Musí proto nadále zaměstnávat Poláky. 

6.2.2014
SDÍLEJ:

Práce v podzemí černouhlené šachty. Ilustrační snímek. Foto: Libor Běčák

Personální stavy v OKD by se v nejbližší době nijak zásadně měnit neměly. Deníku to potvrdili jak zástupci odborů, tak mluvčí společnosti Marek Síbrt.

„Nový provozní ředitel o žádném snižování stavů nemluvil. Během půl roku si chce udělat analýzu a teprve poté je možné se na podobné téma bavit," řekl Marek Síbrt.

Výpovědi se v OKD hojně rozdávaly loni, kdy tehdejší vedení vyhlásilo razantní úsporná opatření. „Jednalo se asi o 260 zaměstnanců. Zčásti to byly přirozené odchody a pak také lidé, kteří šli ze zdravotních důvodů do předčasného důchodu," říká šéf hornických odborů Jaromír Pytlík.

Pokud by zaměstnavatel nyní plánoval větší redukci stavů, musí to projednat s odbory. „To bychom něco museli vědět," dodal Pytlík.

Firma naopak letos plánuje vytěžit více uhlí než v loňském roce. Něco přes devět milionů tun.

Co však OKD postrádá, jsou kvalifikovaní horníci. Výuka nových mladých horníků byla v 90. letech minulého století přerušena a i když bylo hornické školství na Karvinsku koncem minulé dekády obnoveno, první absolventi ještě nemají potřebné zkušenosti.

Proto také v OKD zůstává asi dva a půl tisíce polských horníků.

„Jejich zkušenosti jsou pro nás nedocenitelné. Máme dost lidí na obslužné profese, ale potřebujeme experty, které nedokážeme najít u nás," potvrdil mluvčí OKD Marek Síbrt.

Autor: Tomáš Januszek

6.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mobilní hospic Ondrášek umožňuje nevyléčitelně nemocným lidem prožít poslední část života důstojně, doma, v kruhu své rodiny.

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení