VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozjezd černých vlaků LE bude cestující tlačit do sedadel

Ostravsko – Především svižný rozjezd, výběr ze tří komfortních tříd a spolehlivost bude od konce roku nabízet na trase Praha – Ostrava – Bohumín svým cestujícím nový železniční dopravce LEO Express.

23.6.2012
SDÍLEJ:

LEO Express. Snímky z testování soupravy na zkušebním okruhu. Foto: LEO Express

Z polské továrny švýcarského výrobce Stadler postupně přiváží zbrusu nové pětičlánkové soupravy Flirt. Soupravy procházejí testy na speciálním zkušebním okruhu ve Velimi. Právě tam si dopravce ověřil výrobcem garantované jízdní vlastnosti. Cestující pro simulovanou zátěž nahradily nařezané kolejnice.

„Je potvrzeno, že náš vlak má značnou akceleraci. Maximální rychlost je 190 km/h na tuzemských tratích je zatím povoleno nejvýše 160 km/h. Z nuly na 100 km/h souprava zrychlí za 32 sekund, na 160 km/h za 80 sekund. Z této rychlosti vlak zastaví na 542 metrech. Tyto parametry tak řadí soupravy mezi naprostou železniční špičku," informoval mluvčí Petr Kopáček.

Nový dopravce, který chce zvýšit úroveň cestování po české železnici, už má i první zkušenosti strojvedoucích. „Srovnávat tuto jednotku s letitými lokomotivami, na které jsme v naší republice byli převážně zvyklí, dost dobře nejde. Je to zkrátka vozidlo, které vzniklo v dnešní době a odpovídá dnešním požadavkům a představám. Tím myslím nejen jeho technickou úroveň, ale taky očekávání cestujících. Pracoviště strojvedoucího je velmi tiché, klimatizované, s dobrým výhledem nejen dopředu a do stran, ale díky velkým sférickým zrcátkům i podél vlaku," popsal strojvedoucí Michal Miklenda.

Jízdní vlastnosti svých vlaků si pochvaluje i jejich majitel Leoš Novotný: „Díky hbitosti těchto souprav budeme moci lépe a rychleji reagovat na případná dopravní omezení na železniční dopravní cestě a budeme přitom podobně rychlí jako Pendolino. Zejména uvnitř je to kompletně nový vlak vyráběný na míru trase mezi Prahou a Ostravou, s nejkomfortnějším interiérem ze všech souprav Flirt od firmy Stadler. A víme, že o pořízení stejných vlaků jako nyní dostáváme my, se intenzivně zajímají také dopravci z Estonska nebo dokonce Austrálie.

Zda budou cestováním nadšeni i cestující ukáže až skutečný provoz. Nové soupravy budou moci porovnávat s již dobře známými sedmičlánkovými naklápěcími pendoliny nebo vlaky s klasickými modernizovanými vagony, které na svých dálkových spojích provozují České dráhy a RegioJet.

„Cestující si budou moci vybrat ze tří tříd, a to Economy (212 míst), Business (19) a Premium (6). V této třídě jsou sedadla elektricky polohovatelná až do horizontální spací polohy. Samozřejmostí jsou elektrické zásuvky u všech sedadel, klimatizace nebo připojení k internetu. Ze všech sedadel je pohodlný výhled na LCD panely. Rodiče mohou dětem promítnout pohádku. Každá souprava má místa vyhrazená pro pět kočárků a dva vozíčkáře. Pro tělesně postižené cestující jsou upraveny toalety, maminky mají k dispozici přebalovací pult a pleny si budou moci koupit i přímo ve vlaku," uvedl mluvčí Kopáček.

Dopravce už dříve avizoval, že pro své soupravy bude po dohodě s Českými drahami využívat depa v Praze a Bohumíně. Od platnosti nového jízdního řádu v prosinci bude dopravce nabízet 16 spojů. Stavět bude pouze v Olomouci a Pardubicích. Svižností svých vlaků a jízdou s minimalizovaným stáním ve stanicích chce LEO Expres být tak rychlý jako vlajková loď Českých drah. Pendolino může rovněž dosahovat rychlosti 160 km/h, přičemž výhodu získává v obloucích, kde využívá systému naklápění. Vyšší rychlosti by mohly dosahovat i klasické vlaky, které však limitují možnosti tažných lokomotiv.

„Všechny naše vagony jsou konstruovány pro rychlost 200 km/h. U lokomotiv to je však jen 140 km/h. Pro cestující však máme novinku, kdy od druhého červencového týdne nasadíme do našich dvou nejvytíženějších vlaků konferenční vozy upravené jako internetová kavárna. Cestující tam mohou využít nainstalovaný počítač připojený k internetu, velký televizor nebo vhodné prostředí pro pracovní jednání. V těchto vagonech bude i malý bar," řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Autor: Libor Běčák

23.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kdysi proslulý Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm již léta chátrá. Nyní svitla naděje, že by se z něj mohlo stát opět vyhledávané místo.

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Druholigové hokejisty Nového Jičína (v bílém) a Kopřivnice čeká odveta v úterý 22. srpna.

Start přípravy: Hokejisté Kopřivnice otočili duel v Novém Jičíně

I. B třída, sk. B: Petřvald na Moravě na úvod remizoval

Po sestupu z A třídy je čeká sezona v I. B třídě, sk. B, která je složena z celků z Ostravska a Opavska. Petřvald na Moravě, jako jediný novojičínský zástupce v této soutěži, zahájil nový ročník duelem v Píšti, kde remizoval 1:1.

Souhrn I. B třídy, sk. D: První kolo ve znamení gólových hodů

Novojičínsko - Roli favorita potvrdil hned na úvod Fulnek, který roznesl Vlčovice 7:0. Kopřivnice pak doma podlehla v divokém zápase nováčkovi z Hukvald 2:5.  

Bílovečtí mají první bod a nyní cestují na hřiště nováčka

V premiérovém domácím utkání v nové sezoně krajského přeboru nakonec remizovali s Českým Těšínem 1:1. Fotbalisté Bílovce si tak připsali první bod a nyní je čeká sobotní utkání na půdě nováčka ze Staré Bělé.

Frenštát nadělil Slavii kanára

Beskyd doma vyprášil Orlovou 6:0 a potvrdil tak zdařilý vstup do sezony, na který by rád navázali i v sobotu, kdy cestuje do Českého Těšína.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení