Téměř třináct kilometrů dlouhý úsek propojuje známé turistické destinace Bašku-Hodoňovice, Pržno, Frýdlant nad Ostravicí i s odbočkou do Čeladné a Ostravici.

„Myslím, že pro všechny, kteří se podílejí na rozvoji turistiky a cestovního ruchu v našem regionu, je to na začátku léta velice příjemná zpráva. Už první dny provozu ukázaly, že se nový úsek Beskydské cyklotrasy stane velkým lákadlem. Dokážu si představit, že se cyklotrasa v zimě stane i příhodným místem pro běžkaře," řekla Helena Pešatová, starostka Frýdlantu nad Ostravicí. Celkový rozpočet na tento projekt činil necelých třiadvacet milionů korun, z toho byla dotace ve výši skoro sedmnácti milionů korun.

Úpravy v projektu

V průběhu zpracování projektu došlo několikrát k úpravám trasy. Zejména z důvodu neprůchodnosti přes některé pozemky byla nakonec „očesaná". Ke zkrácení trasy došlo v Hodoňovicích směrem na Frýdek-Místek. Také v Ostravici byla vypuštěna větev na Mazák. Úplně musela být vyřazena trasa v Čeladné a Pstruží.

Starostka Helena Pešatová ale věří tomu, že v blízké budoucnosti bude možné dojet na kole z Ostravy přímo až do srdce Beskyd. Konečná otevřená cyklotrasa začíná v Hodoňovicích, prochází podél řeky Ostravice a celým Pržnem. Dále pak vede kombinovaně podél toku řeky i po místních komunikacích Frýdlantem, kde se komunikace v Nové Dědině větví. Jedna část přechází přes lávku do Nové Vsi a pak až do Ostravice s ukončením za nádražím. Druhá větev prochází pod silnicí I/56 podél Čeladenky, kde končí. V budoucnosti se počítá s možností pokračování přerušené trasy do Čeladné a Pstruží.

Půjčovna kol

„Šlo o náročný projekt. Se zástupci společnosti Povodí Odry jsme přesně konzultovali například úpravy těles hrází podél řeky Ostravice, po níž komunikace také prochází. Důsledné vyhodnocení rizik bezpečnosti provozu nás přimělo k dobudování normovaného podjezdu pod „prženským mostem". Jako povrch cyklotrasy jsme s ohledem na prostředí CHKO Beskydy museli vyloučit asfalt a zvolili vyhovující variantu třívrstvého jemného zaválcovaného štěrku. Trasa je osazena přehlednými ukazateli směru a cyklorozcestníky. Má celkem pět odpočívadel s informačními tabulemi a stojany na kola. V Ostravici také počítají s půjčováním kol," upřesnila Helena Pešatová.

Cyklotrasu využívá i cyklistka, která po ní jezdí do práce. „Každý den jezdím do práce na kole ze Starého Města do Frýdlantu nad Ostravicí. Ještě než byla cyklotrasa otevřená, už jsem po ní jezdila. V Bašce sice musím jet chvíli přes pole, než se na trasu napojím. Jinak je jízda po cyklotrase skvělá. Cesta mi trvá asi třicet minut. Využívám ji neustále a nadále budu," sdělila Markéta Knappová.

Po povrchu cyklostezky tvořené zaválcovaným štěrkem se prohánějí cyklisté na různých typech kol. Vjezd s ukazatelem směru jízdy na cyklotrasu ve Frýdlantu nad Ostravicí směrem na Pržno a Bašku-Hodoňovice. Na snímku je vidět i zátaras pro automobily.