VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Klimkovice: odpor proti rozšíření logistické zóny

Stovky náklaďáků denně, stoupající hlučnost i míra znečištění ovzduší, znehodnocování (byť soukromé) kvalitní zemědělské půdy. To jsou důvody, proč v místní části Václavovice odmítají novou průmyslovou zástavbu.

13.7.2017
SDÍLEJ:

Nespokojení obyvatelé Václavovic, za nimi plocha určená pro průmyslovou zónu, v pozadí lázně v Klimkovicích. Foto: Deník/Radek Luksza

Obydlená část Porubské ulice v řečené lokalitě neměří na délku ani dva kilometry. Domky se dají spočítat na prstech rukou.

Místo plánované výstavby je odtud vzdušnou čarou několik stovek metrů severozápadně až za silnicí č. II/647. Přesto se při zmínce o rozšiřování logistického parku objevují rozhořčení občané.

JSME PROTI!

„Žije nás tu okolo padesáti, prakticky všichni jsme proti!“ uvádí Ivo Kunetek. „Už teď jsme obtěžováni hlukem i zplodinami z aut, která jezdí kolem,“ pokračuje Jiří Schmeister.

„Proč mít na zelené louce nové piksly, když je v okolí mnoho brownfieldů?“ pokračuje Václav Peer. „Neoficiálně proti tomu protestujeme od roku 2005, oficiálně a organizovaně pak od roku 2007,“ shrnuje Anna Pazděrová.

Klimkovicko-václavovičtí obyvatelé kvůli projektu kontaktují místní i krajskou samosprávu. Jakožto ministerstva průmyslu, zemědělství, dopravy, životního prostředí… „Dálnice v našem lázeňském městě prošla jen proto, že kvůli ní vybudovali tunel. Jenže pozemky, kde se má teď stavět, patří známému bývalému hokejovému trenérovi a podnikateli z Kravař,“ líčí odpůrci výstavby. Podle jejich tvrzení v již několik let fungující logistické zóně Prologis 1 v Porubě přitom alespoň donedávka visely výzvy k pronájmu volných míst.

„Prologis 2 teď chtějí zřídit mezi Porubou a Klimkovicemi přímo na území našeho lázeňského města. To podle nás odporuje lázeňské vyhlášce, zakazující zde průmyslové parky,“ upřesňují nespokojení lidé.

Obávají se taktéž toho, že v případě nevyužití či krachu firem v zóně zůstanou obří plechové haly bezprizorně „strašit“. „Naše bydliště je už nyní doslova uzavřeno mezi frekventovanými komunikacemi. Z jedné strany dálnice D1, z další Rudná ulice, za humny silnice II/647. Denně tady projede podle dva roky starých údajů, aktuálně to bude více na pět stovek nákladních aut. Hluk přesahuje únosnou úroveň,“ popisují obyvatelé Václavovic.

Jejich cílem je nejen zamezit rozšíření průmyslové výstavby z Poruby do Klimkovic, ale též dosáhnutí zákazu sjezdu z dálnice u lázeňského města pro nákladní vozidla s hmotností nad dvanáct tun.

Autor: Radek Luksza

13.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Horka lákají k vodě. Na Barboře je hezky...
18

Silné bouřky dorazí po poledni do Čech, později na Moravu

Opravné práce na železniční trati v úseku mezi Studénkou a Bílovcem se naplno rozjely v uplynulém týdnu.

Na trati se pilně pracuje

Veřejnost si připomíná Mendela

Oslava 195. výročí narození Johanna Gregora Mendela, zakladatele genetiky, si ve čtvrtek 20. července odpoledne připomene veřejnost v jeho rodném domě v Hynčicích, místní části Vražného.

Český film o nesourodé dvojici pobaví diváky ve Frenštátě

Frenštátský autokemp po týdnu opět zaplní příznivci českého filmu. Tentokrát si po setmění užijí komedii Bezva ženská na krku, v hlavních rolích zazáří Petra Hřebíčková, Ondřej Vetchý, Miroslav Táborský, Jiří Langmajer a Tereza Kostková.

Oprava mostu v Lubině jde do finále

Dobrá zpráva pro všechny řidiče. Už ve čtvrtek by se měl oficiálně znovuotevřít most přes řeku Lubinu.

AUTOMIX.CZ

10 dostupných aut, ve kterých budete vypadat bohatší, než ve skutečnosti jste

Ruku na srdce, každý z nás chce tu a tam vypadat před ostatními dobře – a dobře v tomto případě znamená „zámožně“. Samozřejmě jen málokterý movitý majetek poukazuje na stav konta tak, jako luxusní auto.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení