„Máme nasmlouvané Oficiální taxi Colours of Ostrava a příslušné vozy takto budou i polepeny. Čekat na zákazníky budou u hlavního vstupu, vedle parkingu na Hlubině, v Ruské ulici i u VIP východu,“ popisuje Jiří Sedlák z festivalové produkce. Oficiální taxi podle něj mají „zaručené ceny“.

Organizátoři festivalu jednoduše nepočítají s tím, že by jiní, nežli jimi označení dopravci zajížděli k areálu. „Ostatní taxíky nebudou moci nabírat ani v Místecké ulici u Dolu Hlubina ani v Ruské ulici,“ upozorňuje Sedlák.

Podle taxikářů, kteří se pro CoO stávají „neoficiálními“, je to ovšem špatné rozhodnutí hned z několika důvodů. „Za prvé nás omezují v našem podnikání. Za druhé nedávají klientele možnost svobodné volby. Za třetí by měla existovat taxislužba i pro odvoz lidí a ne jen pro výdělek pořadatelů. Za čtvrté? Chtěl bych vidět, jak těch dejme tomu čtyřicet padesát oficiálních taxíků uspokojí potřeby tolika tisíc účastníků festivalu,“ vysvětluje provozovatel taxislužby z Moravské Ostravy a Přívozu.

Na druhé straně připouští, že služby jeho řidičů jsou o desítky (na kratší vzdálenosti) až stovky korun (na delší) dražší. „Nevím, s čím tam mají jezdit, ale u nás jsou auta komfortem odpovídající sazbě. A kdo říká, že ty jejich ceny budou opravdu platit? Tomu nevěřím,“ tvrdí s tím, že návštěvníky festivalu bude pravděpodobně nabírat mimo „zapovězenou“ zónu.

Návštěvníci ze Zlína, Petr Procházka a Matej Vázal. Colours of Ostrava - den před otevřením areálu.
Vyprodaný festival Colours of Ostrava: nastal čas kšeftařů

„To už tady bylo na festivalu Beast for Love… A jak to dopadlo? Jejich taxi samozřejmě nestíhaly! Proto nás tam nakonec jakžtakž pouštěli,“ pokračuje Radek Březina z Kato Taxi. Někteří kolegové z branže z Výškovic a Zábřehu podle něj festival nefestival zůstanou raději na původních stanovištích aby se nemuseli u Dolní oblasti Vítkovice místo shánění klientů znovu hádat s policisty a strážníky. „Dá se každopádně čekat na benzikách v okolí, oni si nás tam lidi stejně najdou,“ míní Březina. Ten považuje „zaručené ceny“ taxi na festivalu za nadsazené, sám bere zejména delší rita a za Katovice by si neúčtoval více, než 2100 korun.

Produkce CoO počet oficiálních taxíků neuvádí. „Doufáme ale, že budou stíhat. Objeví-li se vyšší poptávka, ano, může to znamenat čekání, ale je to přece festival se spoustou návštěvníků,“ podotýká Sedlák.

Zajímavá je podle něj nabídka festivalového minibusu, alternativy taxíku až pro devět pasažérů. Ty budou zajíždět do kempu jak ke Slezskoostravskému hradu, tak na Landek za 150, respektive 250 korun, což se partě bezesporu vyplatí.

Diskuse vedeni Baníku s fanoušky.
Bazaly, drahé vstupné či možný návrat Lukeše. Fanoušci zpovídali vedení Baníku

OFICIÁLNÍ TAXI, ZARUČENÉ CENY 
• Stodolní ulice 100 Kč
• Colours kemp Slezskoostravský hrad 100 Kč
• Colours kemp Landek 200 Kč
• Hlavní nádraží 200 Kč
• Svinov, nádraží 250 Kč
• Mošnov, letiště 550 Kč
• Katovice, letiště 2500 Kč