VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Předvolební kampaň? Balonky i posezení u piva

Ostrava /FOTOGALERIE/ - Osobní kontakt. To je nejčastější metoda, na kterou spoléhá většina politických stran při předvolební kampani. Podle odborníků ale politici podceňují propagaci na internetu.

29.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Lukáš Kaboň

Potřásání s tisícovkami rukou a odpovídání na často nepříjemné otázky. Pro kandidáty do Poslanecké sněmovny program na následujících pět týdnů. Právě kontaktní kampaň je podle všech stran klíč k úspěchu ve volbách.

Podrobné předvolební zpravodajství z pohledu našeho regionu přinášíme pravidelně v tištěných vydáních Deníků Moravskoslezského kraje.

Jako jeden z prvních moravskoslezskou metropoli navštíví šéf politického hnutí Ano Andrej Babiš. Pole působnosti mu předehřáli už na Masarykově náměstí krajští kandidáti. Hostesky rozdávaly lidem pozvánky debatu, děti obdarovávaly nafukovacími bílými balonky s logem hnutí. „Tuto akci nazýváme Den na náměstí. Dnes do Ostravy dorazí i samotný šéf hnutí, který má naplánováno hned několik setkání s voliči. Nebude chybět ani ANOpárty s Andrejem Babišem na Stodolní," uvedla Blanka Kotrlová, která má kampaň v kraji na starosti.

Posedět s voliči „u piva" by chtěl také lídr SPOZ, místopředseda vlády a ministr vnitra Martin Pecina. Podle něho bude předvolební kampaň korektní a konkrétní. Bude odrážet jeho názory a priority, kterými se v posledních měsících a týdnech prezentoval. „Komunikovat bude on i další kandidáti nejen prostřednictvím médií, ale také například přímo s občany. Třeba při setkání 3. října na Masarykově náměstí, 5. října na Rybářské slavnosti v Rychvaldě nebo 11. října v Orlové," vyjmenoval Jaroslav Odstrčilík za SPOZ.

Na osobní kontakt s lidmi sází Zbyněk Stanjura, lídr ODS. „Budeme přímo oslovovat voliče. Nebudeme dělat drahou, bombastickou kampaň, kupovat stovky billboardů. Vsadíme spíše na osobní kontakt a na debatu přímo s lidmi. Jsme tradičně levicový kraj, to respektujeme, ale stejně se budeme snažit dosáhnout co možná nejlepšího volebního výsledku," řekl Stanjura.

Stejně to vidí i Adam Rykala, kandidát za ČSSD. „Sázíme na osobní kontakt s lidmi. Každý den budou naši kandidáti až do voleb v ulicích měst Moravskoslezského kraje. Budeme rozdávat růže a desatero hlavní body našeho programu. Nevsázíme na drahé mítinky, ale na osobní přesvědčování lidí v našem kraji, že stojíme o jejich hlasy. Představujeme náš program a naše kandidáty, nejvíce si přejeme, aby lidé nezůstali v den voleb doma, ale aby přišli volit a vyjádřili svůj názor hlasováním," informoval Rykala.

Přestože strany často zmiňují, že chtějí voliče oslovovat na internetu, podle marketingového odborníka Vladimíra Kuchaře se jim to příliš nedaří. „Internet je dnes asi nejdůležitější nástroj pro oslovení voličů. Přitom ho strany neovládají. Když si například člověk zadá do vyhledávače výraz ,volby 2013´, tak se mu neobjeví žádný odkaz na konkrétní stranu," podotkl Kuchař.

Zmínil, že občanští demokraté se letos snaží využít sociální síť Twitter. „Dosud mají asi 2700 sledovatelů, což není moc. Třeba osobní stránky Andreje Babiše jich mají jedenáct tisíc. Navíc twitter u nás využívá docela úzká skupina lidí, tak je otázka, zda je to skutečně efektivní," poznamenal na závěr Kuchař.

Petra Kozlanská, Martina Koziolová

Autor: Martina Koziolová

29.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

FRENŠTÁT (zleva Marek a Klimpar) zažil v Českém Těšíně další radost z vítězství.

Frenštát jede. Vykradl Český Těšín a teď hostí nováčka

FOTBALISTÉ Bílovce (v bílém) si musí na výhru počkat minimálně do neděle, kdy doma hostí Pustou Polom. 

Bílovec neuspěl na hřišti Staré Bělé

Vznikla petice kvůli silnici

Přejít z jedné části Kunína do druhé je velký problém. Důvodem jsou projíždějící auta. Obyvatelé obce proto podepisují petici.

Divizní Nový Jičín stále čeká na první výhru

 Novojičínští fotbalisté nevyhráli ani ve třetím divizním kole, když padli v Hranicích. Nyní hostí v sobotu nováčka z Bohumína.  

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Na likvidování následků nákazy afickým morem prasat se podílejí ode dneška i vojenští veterináři z Hlučína.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení