Společnost Czech Cool Trade se zabývá poradenstvím v oblasti získávání dotací pro podnikatele. Mezi firmami je o dotace zájem. Láká je možnost získat finanční podporu na nové zaměstnance, jejich vzdělávání nebo investiční projekty, třeba na zřízení dalších budov nebo moderní technologie a inovace.

„Z naší zkušenosti vyplývá, že o dotace má trvale zájem až 90 procent podnikatelů a firem", říká výkonný ředitel a jednatel společnosti Czech Cool Trade Martin Kovalský. „Celý proces získávání dotací je pro ně však složitý, administrativně náročný, proto se obracejí na nás. Nevědí si sami rady. Každý z našich klientů dostává vždy svého projektového manažera, který jim poskytuje odborné poradenství a zajistí přípravu dotačního projektu a jeho realizaci."

V čem jsou dotace konkrétně pro firmy užitečné?

U dotací pro podnikatele je nesporným přínosem to, že i malé firmy, absolventi nebo naopak starší lidé dostanou díky nim šanci něco přínosného zrealizovat. Když se přímo zamyslím, komu jsme pomohli z dotačních pobídek čerpat, napočítám stovky firem z celé České republiky. Od malých start-upů, kterým jsme tak pomohli s jejich rozjezdem, až po velké nadnárodní korporace. Důležitý je praktický dopad dotací na chod jednotlivých firem a efektivní, smysluplné čerpání financí. V tomto ohledu dbáme nejen na spokojené klienty a rozvoj jejich podnikání, ale také na svou zodpovědnost směrem k poskytovatelům financí. Z pohledu naší firmy, klienti pro nás nejsou pouhá zakázka, ale vidíme za jejich podnikáním vždy konkrétní pomoc a příběh.

Vaše firma má své hlavní zázemí v Ostravě a sídlo v Praze. Jak vnímáte zdejší podnikatelské prostředí?

Na Ostravsku mám já osobně rád místní atmosféru, otevřenost lidí a v byznysu pak schopnost říkat jasná stanoviska. Vnímám velký potenciál Ostravanů, jejich technickou šikovnost a houževnatost. Navíc jsem patriot. Baví mne pomáhat regionu, ze kterého pocházím. Praha má podle mne trochu jiný náboj, srší jinou energií. Obecně se potřeby našich klientů napříč Českem různí. V celorepublikovém mixu je pak zajímavé vnímat, jak se jednotlivá města doplňují, i mohou obohacovat. V Moravskoslezském kraji máme hodně klientů a získáváme pro ně dotace z různých oblastí. Umíme dosáhnout na peníze z evropských a národních dotací,ale také méně známé norské a švýcarské fondy nebo pobídky z Bruselu.

Vaše členy sdružujete v podnikatelském klubu, proč vznikl?

Při vytváření Czech Cool Trade klubu jsme se inspirovali v Londýně, kde mají tyto kluby mnohaletou tradici. Slouží jako platforma pro spolupráci, sdílení nápadů, inspirací a dělení se o starosti. Členové Czech Cool Trade klubu vítají přínos ve třech pilířích služeb. První pilířem je aktivní monitoring dotací, který jim zajišťuje to, že o žádnou dotační příležitost nepřijdou. Druhý pilíř přináší obchodní podporu formou obchodních networkingových setkávání a třetí pilíř obsahuje marketingovou podporu především na sociálních sítích. V rámci klubu si zakládáme na přátelské atmosféře, neformálnosti, upřímnosti a budování vztahů mezi členy. Členové se pravidelně potkávají na obchodních setkáních spojených s výborným jídlem. Mezi pravidelné obchodní akce patří kontinentální a anglické snídaně, obědy, čaje o páté, večeře a také sportovní akce jako je golfový, badmintonový a tenisový turnaj. Každý rok pro členy připravujeme podnikatelský Cool ples nebo velké podnikatelské fórum, konané v Praze nebo Ostravě.

Zdroj: ArchivPlatí i ve vašem případě, že práce se stala vaším koníčkem?

Čas trávený práci na rozvoji mé společnosti Czech Cool Trade vnímám jako zálibu a jsem velmi rád, že práce se stala také mým koníčkem. Každý úspěch našeho týmu mě moc těší a raduji se z něj. Nejvíce volného času trávím s manželkou Karolinou, malými dcerami Terezkou a Julinkou a taky s naším psem Metym. Takto strávený čas mi dodává hodně vnitřní energie, naplněnosti a pocitu štěstí. Ne nadarmo se říká, že nejdůležitější je rodina. Ve zbylém čase rád sportuji, hraji tenis, florbal, čtu, vzdělávám se a zajímám se o veřejné dění.   (vrt)