VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slevové servery? Nejen pobyty, ale i móda, medovníčky a sushi

Naše obraty se loni v meziročním porovnání zvýšily, případně zůstaly srovnatelné s rokem 2012, shodují se provozovatelé největších slevových serverů v České republice.

23.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: slevomat.cz

 Obrat největšího českého slevového portálu Slevomat.cz loni přesáhl jednu miliardu. „Dosažení miliardového obratu je pro nás klíčové, protože nás posouvá mezi největší firmy českého internetu," uvedl ředitel Slevomatu Peter Irikovský.

Jak dodává, dařilo se tomuto slevovému serveru i díky vánoční marketingové kampani, výrazně širšímu sortimentu, speciálním akcím a také inovovanému kolu štěstí.

„Ukázalo se, že když se business dělá poctivě a s dlouhodobým zaměřením, dokáže si vytvořit skupinu loajálních zákazníků a stále růst," dodal Peter Irikovský.

Tržby slevových serverů loni dosáhly 3,3 miliardyOproti roku 2012 vzrostl loni celý slevový trh v ČR téměř o pětinu. Vyplývá to z údajů největšího českého vyhledávače slev Skrz.cz, který seskupuje nabídky všech významných slevových serverů, a má tak data o celém českém trhu slevových serverů. Tržby se vyšplhaly na 3,3 miliardy korun. 
„Za nárůstem tržeb stojí především velký ohlas zákazníků na nabídku zboží. Obzvlášť zájem o značkovou módu neustále roste," uvedl Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz. Zatímco v roce 2012 se móda na obratu celého trhu podílela necelým procentem, v uplynulém roce 2013 to bylo už téměř deset procent. Zcela opačným vývojem prošly podle Petra Kováčika nabídky z kategorie jídlo a pití. Ještě před dvěma lety se těchto nabídek prodalo na slevových serverech vůbec nejvíc ze všech. V roce 2013 se na celkovém počtu prodaných poukázek podílely už jen necelými třemi procenty. Největší stálicí slevového nakupování jsou pak pobyty.
„Cestování a pobyty budou tahákem i pro rok 2014. Ukazují to už nyní prodeje zimních dovolených," dodává Petr Kováčik. Nejvíce aktivních slevových serverů působilo podle něj na českém trhu v srpnu 2011, kdy jich bylo 204. Koncem předloňského roku jich bylo už jen 100, koncem roku 2013 registroval Skrz.cz už jen něco málo přes 50 aktivních slevových portálů. Počet slevových serverů se sice bude podle Petra Kováčika nadále snižovat, úbytek však nebude už zdaleka tak drastický.

Lyžování v Itálii

Obrat zvýšil i druhý největší český slevový server Vykupto.cz. Ten ve srovnání s rokem 2012 obrat navýšil o čtvrtinu, na zhruba 400 milionů korun. „Tímto výsledkem jsme upevnili pozici druhého největšího českého slevového serveru," sdělil Deníku Tomáš Bátrla, spoluzakladatel Vykupto.cz.

Jak upřesnil, byl loni mezi zákazníky tohoto serveru velký zájem o pobyty, které se ze všech kategorií nabídek podílely největší měrou na tržbách. „V zimě bylo největším hitem lyžování v Itálii, které potvrzuje silnou loňskou sezonu i nyní. Téměř celý rok byla poptávka po lázeňských a wellness pobytech. Vyšší poptávku jsme zaznamenali i u zboží, které se stalo kategorií s nejvyšším počtem objednávek," doplnil Tomáš Bátrla.

Slevový portál Zapakatel.cz a jeho nejbližší projekty měly v loňském roce obrat 259 milionů korun. „Je to téměř stejné číslo jako v roce 2012. Povedlo se nám jej dosáhnout se snížením nákladů, proto byl pro nás výsledek v roce 2013 více než uspokojivý," uvedl Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz

Hity roku 2013?

Například Slevomat.cz prodal v roce 2013 dvanáct tisíc voucherů na dobrodružnou hru Tepfaktor. Výrazný nárůst zaznamenal tento slevový server i v sekci módního zboží.

Na serveru Zapakatel.cz byl loni velký zájem například o drogerii či plastické operace.

Podle marketingového ředitele tohoto serveru Vladimíra Hlaváčka byly z hlediska tržeb nejvýznamnější pobyty, ať už u moře, horské či lázeňské. „Zajímavostí je i to, že se za minulý rok prodalo více než třináct tisíc medovníčků a dvanáct tisíc poukazů na sushi," dodal Vladimír Hlaváček. „Za největší ,skokany' loňského roku lze označit dovolenou v Německu, potravinové doplňky na hubnutí, drobnou elektroniku pro děti, například dětské tablety, a nejvíce pak mobilní telefony," uvedl za Vykupto.cz jeho spoluzakladatel Tomáš Bátrla.

Ve srovnání s předchozími sezonami se podle něj hodně dařilo například zdravotním doplňkům a také přírodním doplňkům na hubnutí.

Zákazníci slevomatů?

Například na Vykupto.cz nakupují ženy častěji než muži. Jejich nákupy se na celkovém počtu podílejí zhruba ze tří čtvrtin. „Ženy nakupují častěji, sledují aktuální nabídky, hodnotí je a diskutují o nich. Mezi našimi zákazníky přibývá ale i mužů. Ti u nás v průměru utrácejí dokonce vyšší částky než ženy. Z hlediska věku jsou našimi nejčastějšími zákazníky lidé mezi 35 až 55 lety," uvedl Tomáš Bátrla, spoluzakladatel Vykupto.cz.

Rovněž na Slevomatu.cz jsou ženy častějšími zákaznicemi než muži. Nejvíce zákazníků je ve věkové skupině 25 až 34 let.

Podle Vladimíra Hlaváčka ze serveru Zapakatel.cz se slevové servery průřezově rozšířily mezi obě pohlaví a všechny věkové kategorie.

„Pořád ale platí, že máme o něco více zákazníků mezi ženami. Nejvíce zákazníků je ve věku mezi 25 až 40 lety," dodal marketingový ředitel Zapakatel.cz.

NÁZOR ODBORNÍKA

Boom opadl, silné servery už ale mají stálé zákazníky Změnily se výrazněji v poslední době trendy v oblasti slevových serverů? A jaký vývoj lze očekávat v roce letošním? Podle Zuzany Machové z Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava se v zásadě potvrdilo to, co odborníci předpovídali zhruba před dvěma lety: 

„Boom na trhu slevových serverů opadl, řada spotřebitelů je vyzkoušela a už se k nim nevrátila, na straně obchodníků pak také v řadě případů nebyla naplněna pozitivní očekávání," uvedla Zuzana Machová. Zároveň ale dodala, že na trhu se však ustálilo několik silných slevových serverů, které získaly své stálé zákazníky. Situace je tak podle ní poměrně stabilní a nedá se očekávat výraznější změna.

„To však neplatí, pokud jde o strukturu nabízených služeb. Zákazníci očekávají novinky a rozšiřování sortimentu o nové produkty. Konzervativní čeští spotřebitelé se také v poslední době rádi vracejí k osobnímu odběru a kamenným obchodům a očekávají kvalitní servis a doplňkové služby. Očekávám tedy, že v následujícím roce vyjdou v rámci silného konkurenčního boje ve všech těchto směrech slevové servery svým zákazníkům vstříc, nabídka se rozšíří o nové zboží a služby, přibude kamenných prodejen a nabízeny budou kvalitnější doplňkové a servisní služby," dodala Zuzana Machová. 


Autor: Břetislav Lapisz

23.1.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Den se záchranáři ve Frenštátě pod Radhoštěm přilákal řadu zvědavců.
12

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení