Most se při opravách zřítil a vrazil do něj vlak. Osm lidí zemřelo, desítky dalších byly zraněny, mezi nimi také pracovníci na stavbě. Trestní zodpovědnost za neštěstí nadále řeší soud v Novém Jičíně.

Firma v kasační stížnosti zpochybňovala závěry Státního úřadu inspekce práce i následný rozsudek Krajského soudu v Ostravě. Pro bezpečnost prý učinila vše, co od ní mohlo být dle zákoníku práce požadováno. Pracovníky poučila, vybavila ochrannými prostředky, snažila se minimalizovat rizika. Firma také poukazovala na to, že povinnost zajišťovat a koordinovat bezpečnost práce vázala také jiné podniky, které se na stavbě podílely.

NSS ovšem stížnost zamítl. Poukázal na to, že firma měla signály, že na stavbě hrozí zvýšené riziko, proto ji mohla pozastavit. „Zastavením stavby se pochopitelně nemíní zastavení celé stavby (to by mohl provést jen hlavní dodavatel nebo investor), ale neprovedení či odložení těch stavebních prací, které byly předmětem smlouvy mezi hlavním dodavatelem a stěžovatelkou jako subdodavatelem," stojí v rozsudku senátu s předsedou Petrem Průchou.

Nehoda se stala 8. srpna 2008, kdy rekonstruovaný silniční most spadl na železniční trať. Do jeho trosek narazil rychlík Comenius. Na místě zahynulo šest lidí. Další muž zemřel později v novojičínské nemocnici. Osmou obětí se stala jedna z polských zraněných cestujících, zemřela v krakovské nemocnici. Dalších 95 cestujících utrpělo zranění, celková škoda přesáhla 177 milionů korun.

Trestní soud případem dosud neuzavřel. Podle obžaloby byla příčinou tragické nehody souhra mnoha zanedbání a nedostatků. Obžalováni jsou tři pracovníci generálního dodavatele stavby, společnosti ODS – Dopravní stavby Ostrava (dnes Eurovia), pět zaměstnanců subdodavatele – firmy Bögl & Krýsl, pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje, který měl na stavbu dohlížet, a osoba samostatně výdělečně činná, která pro subdodavatele pracovala.