VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soud bude železniční neštěstí ve Studénce znovu řešit v květnu

Po více než půldruhém roce bude v druhé polovině května u Okresního soudu v Novém Jičíně pokračovat projednávání okolností železničního neštěstí ve Studénce, při kterém v roce 2008 vlak narazil do trosek zříceného mostu. Nehodu osm lidí nepřežilo.

7.3.2017
SDÍLEJ:

Snímek ze soudní síně. V ostravském justičním paláci v pondělí začalo hlavního líčení v případu jednoho z největších vlakových neštěstí u nás. Stalo se 8. srpna 2008 ve Studénce na Novojičínsku.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Znalecký posudek, na který soud tak dlouho čekal, je už hotový. Pravděpodobně jde o poslední důkaz, po výslechu jeho autorů by mohl padnout rozsudek. Termín jednání ČTK sdělil soudce Jaromír Pšenica.

Experti Univerzity Pardubice z Ústavu pro analýzu dopravních nehod na posudku pracovali několik měsíců. Podle děkana fakulty Iva Drahotského to bylo dáno především složitostí případu. "Spis má 11.000 stran, se kterými jsme se museli seznámit. I to ovlivní délku práce na znaleckém posudku," řekl. Také se čekalo na vyhodnocení experimentu, který provedli odborníci z Dopravní fakulty Jana Pernera. Loni na podzim zkoumali zátěžovým testem nosnost konstrukčních prvků, které podpíraly opravovaný most těsně před jeho zřícením.

Při zkoušce nepoužili model, ale skutečné podpěrné konstrukce odpovídající těm, které stavbaři instalovali ve Studénce. Experiment měl být klíčový pro vypracování znaleckého posudku. Proces bude pokračovat 16. až 18. května, uvedla dnes Česká televize. Na programu bude výslech autorů posledního posudku. Předseda senátu Pšenica už dříve ČTK řekl, že to bude pravděpodobně poslední provedený důkaz. Následně budou moci žalobce, obhájce či obžalovaní navrhnout další svědky. Podle předsedy senátu je ale nepravděpodobné, že by další návrhy na doplnění dokazování připustil. "Další svědci by nám už nic dalšího neobjasnili," míní.

Havárie se stala 8. srpna 2008. Na železniční trať ve Studénce tehdy spadl rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius. Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, další dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo celkem 95 pasažérů a škoda přesáhla 177 milionů korun.

Podle obžaloby byla příčinou tragické nehody souhra mnoha zanedbání a nedostatků. Obžalováni jsou tři pracovníci generálního dodavatele stavby, společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava (dnes Eurovia), pět zaměstnanců subdodavatele - firmy Bögl & Krýsl, pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje, který měl na stavbu dohlížet, a osoba samostatně výdělečně činná, která pro subdodavatele pracovala.

Autor: ČTK

7.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Město přispělo na varhany

Zprostředkování zaměstnání. Ilustrační foto.

Zpřístupnění zóny pomůže zaměstnanosti

Pomníky ze zámeckého parku nezmizí

Poměrně živou diskusi vyvolal na posledním jednání Zastupitelstva města Studénky návrh na přemístění válečných pomníků z areálu místního zámku.

Jak se z horníků stávají ajťáci

Okna. Tak popisuje největší rozdíl oproti předešlé práci Martin Adamec (45) z Frýdku-Místku, který se s dalšími třemi bývalými paskovskými horníky účastní čtvrtletního kurzu programování na VŠB-TUO.

Frenštát porazil Bílovec i podruhé v sezoně

/FOTOGALERIE/ Derby v krajském přeboru zvládl znovu lépe frenštátský Beskyd, jehož výhru režíroval třígólový Pavel Klimpar.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies