VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První žluté expresy spojí Ostravsko s Prahou už v září

Havířov – Nově zaváděné vlakové spoje na trase mezi Prahou a Ostravskem začnou jezdit už v září. Konečná stanice bude v Havířově, později některé spoje budou zajíždět až do slovenské Žiliny.

2.8.2011 8
SDÍLEJ:

Vlaky RegioJet nasazené na trase mezi Ostravskem a Prahou budou komfortní a klimatizované. Ilustrační foto.Foto: Libor Běčák

V průběhu září vyjedou první páry vlaků, v následujících týdnech pak zbývající. Do konce roku má mezi Ostravskem a Prahou pendlovat devět párů.

Více informací o železniční dopravě v regionu čtete v Souvisejících článcích

Přípravy na zahájení provozu nových vlaků, které mají znamenat revoluci na strategické trase Praha - Ostrava, v těchto dnech vrcholí. Jak už Deník informoval, společnost Student Agency nevede své spoje ve směru na Slovensko z Ostravy přes Bohumín a Karvinou, ale přes Havířov. Expresy se tím vyhnou poddolovanému úseku v Karviné-Loukách, kde je výrazně snížena rychlost. Vlaky budou stavět ve stanicích Ostrava - Svinov, Ostrava hl. n., Ostrava Stodolní a Havířov.

V Havířově, odkud budou žluté expresy vyjíždět a na zpáteční cestě končit, se připravuje rozsáhlá stavba dopravního terminálu. Obsahuje rekonstrukci celého vlakového nádraží, stavbu odbavovací haly, parkoviště, spojovací lávky k městské části Šumbark. Součástí bude terminálu bude také stanoviště autobusů, taxislužby. Více o terminálu čtěte v Souvisejících článcích

„Vlaky IC RegioJet vyjedou v rámci startovací fáze na trasu Havířov - Praha v měsíci září 2011. Všechny vlaky budou mít zatím konečnou stanici v Havířově, kde bude i provozní zázemí pro personál a také naše prodejní místo přímo na nádraží. Havířov se tak stane z pohledu RegioJet velmi významnou stanicí,“ sdělil Deníku mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Dopravce má k dispozici devět modernizovaných elektrických lokomotiv. Vlaky budou tvořeny z moderních klimatizovaných vagonů a dopravce nabídne cestujícím i další služby.

„V první startovací fázi vyjedou v září čtyři páry vlaků, tedy čtyři ve směru Havířov – Praha a čtyři na zpáteční trase. Další spoje budou přidány na podzim a následně od prosince to bude devět párů spojů, z nichž některé budou zajíždět až do Žiliny,“ informoval Ondrůj s tím, že prodejní místa bude RegioJet mít mimo jiné na Hlavním nádraží v Ostravě, ve stanici Ostrava-Svinov a v Havířově.

Dopravce nedávno pořádal konkurz na pozice palubního personálu. „Veškerý palubní personál již má podepsány pracovní smlouvy. Řada jeho členů je z Havířovska. Personál budeme detailně představovat,“ doplnil mluvčí Ondrůj.

Palubní personál pro dálkové vlaky vybíral dopravce ve spolupráci s Ekonomickou fakultou VŠB-TU Ostrava. Na pozice stevardek a stevardů plánoval vybrat až 60 mladých lidí. „Zájem ze strany uchazečů byl značný. Na kampaň reagovalo více než 500 zájemců. Výběru byl osobně přítomen i majitel Student Agency a RegioJet Radim Jančura.

„Pro nás je palubní personál součástí našeho aktivního vztahu se zákazníkem a podobně jako prestižní letecké společnosti si uvědomujeme jak klíčovou roli stevardky a stevardi ve vztahu k zákazníkovi hrají. Proto hledáme lidi, kteří budou připraveni tyto naše firemní hodnoty sdílet a dále rozvíjet a budou chtít být elegantní tváří našich služeb v oblasti železniční dopravy,“ informoval Jančura.

Uchazeči o práci v dálkových vlacích měli za úkol přesvědčit nejen svým vzděláním, ale také jazykovými znalostmi, příjemným vystupováním, přizpůsobení nepřetržitému provozu, organizačními schopnostmi a odolnosti vůči stresu.

Zda si firma vybrala skutečně dobře, budou moci první cestující posoudit už v září. Stejně tak se cestující veřejnost seznámí se slibovaným komfortem. Podrobnosti o vybavení vagonů budou upřesňovány v průběhu srpna. Dá se očekávat, že Student Agency tradičně nabídne cestování s vysokým pohodlím, včetně internetového připojení.

Trasu Ostrava - Praha čeká tvrdý konkurenční boj
Monopolním železničním dopravcem mezi hlavním městem a Ostravou a okolím jsou České dráhy. Ty na provoz dosud dostávají státní dotaci a čerpat ji budou až do konce letošního roku. Od letošního podzimu však bude ČD konkurovat soukromý dopravce Student Agency a možná už v roce 2012 i další dopravce s vlaky LeoExpress.
Ceny příliš dolů nepůjdou, zvýší se komfort cestování a četnost spojů
Ani konkurence nebude mít vliv na snížení ceny jízdného. Cestující však ocení mnohem větší pohodlí a počet spojů. Například z Havířova mohou využívat jediný přímý spoj do Prahy, a to Hutník, jehož vagony už hodně pamatují. Jízdenka do Prahy v tomto spoji IC stojí 459 korun.

Konkurence se soustředí především na styl cestování

České dráhy nyní mezi Prahou a Ostravou sázejí na rychlá pendolina. V modernizovaném koridoru s nimi mohou cestovat maximálně 160 km/hod. ČD však chtějí na novou konkurenci reagovat stažením pendolin z této trasy a přesunout je mezi Prahu a Brno. Italská pendolina hodlají nahradit vlaky Siemens Viaggio zvanými Railjet koupenými od rakouských státních drah. Jedná se o soupravy tažené lokomotivami. ČD plánovaly jako tažné stroje využít moderní lokomotivy Škoda řady 380, o níž se teď vede spor. O soupravě Railjet čtěte v článku: Veletrh Czech Raildays připravil řadu lákadel

RegioJet bude své žluté expresy provozovat jako klasické vlaky složené z repasovaných lokomotiv řady 163 a několika vagonů. Zprvu mají být nasazeny starší repasované vagony koupené od rakouských drah. Ty jsou v současné době upravovány podle představ dopravce a lakovány na žluto. Jedná se o klimatizované vozy s kupé po šesti sedadlech, elektrickou výbavou pro provoz drobné elektroniky, bezdrátovým internetem a moderním systémem toalet. Už v době svého provozu byly konstruovány na rychlost přesahující možnosti českých kolejí.

LeoExpress zatím o svých plánech příliš podrobností nesdělil. Ze zveřejněných informací však vyplývá, že místo klasicky řazených vlaků upřednostňuje soupravy s dvěma řídícími vozy, tedy v koncepci jako pendolino. O projektu Deník informoval v článku: OBRAZEM: Nový expres do Ostravy. Víme, jak vypadá

Čtěte také:
Žluté expresy budou jezdit přes Havířov
OBRAZEM: Žluté expresy už mají své lokomotivy
Železničáři rovnají koleje a nasazují nové vlaky


Autor: Libor Běčák

2.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Karvinsko – Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti OKD, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Raškův memoriál ovládl Rakušan Steiner

/FOTOGALERIE/ Po dvou závodech letní Grand Prix žen, ve kterých triumfovaly Japonky Ito a Takanashi, vyvrcholil skokanský víkend ve Frenštátě pod Radhoštěm nedělním 6. ročníkem Memoriálu Jiřího Rašky, který byl zároveň závěrečným závodem nově vzniklého Beskydského turné v rámci FIS Kontinentálního poháru mužů.

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení