Už třetí slavnostní otevírání dnes zažije dálnice D 47. Po loňském předvánočním zprovoznění takzvaného průtahu Ostravou, letošním jarním zprůjezdnění navazujícího úseku do Bílovce zahrnujícího Klimkovický tunel, se dnes slavnostně zahajuje provoz na úseku z Lipníku nad Bečvou do Bílovce. „Otevřením uvedeného úseku se celá dálnice D 47 dostává za polovinu své délky, protože v provozu je už čtyřiačtyřicet kilometrů z celkových osmdesáti,“ sdělil Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Řidiči v Ostravě budou mít ale definitivní důvod k jásotu až ve druhé polovině příštího roku. To by se měl totiž uskutečnit čtvrtý díl otevírání jednotlivých úseků dálnice zvané Via Moravica, který zprovozní dvě celkově třicetikilometrové stavby mezi Bělotínem a Bílovcem. Moravskoslezská metropole se tak konečně dočká přímého dálničního napojení na hlavní město.

„Určitě to bude ve druhé polovině příštího roku, konkrétní měsíc ale zatím ještě nevíme,“ poznamenala Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD.
Poslední část dálnice vedoucí z Bohumína ke státní hranici s Polskem se začala stavět zhruba před půl rokem a dokončena by měla být jako poslední v roce 2010. V současné době na tomto úseku probíhají veškeré zemní práce a realizace přeložek. Jak dále mluvčí ŘSD vysvětlila, autostráda D 47 bude od okamžiku uvedení do provozu označena jako dálnice D 1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou, Brnem, Ostravou a polskou dálnicí A 1 u Bohumína dosahovat délky 377 kilometrů. „Rozpočet stavby se dodržuje, celkové náklady se stále pohybují v cenové relaci sedmapadesáti miliard korun,“ dodala Vápeníková.

Úsek Lipník nad Bečvou – Bělotín

Zahájení stavby: prosinec 2004
Zprovoznění: listopad 2008
Délka stavby: 15 588 metrů
Počet mostů: 25
Mimoúrovňové křižovatky: 4 – Lipník nad Bečvou, Hranice, dálniční křižovatka Bělotín a Bělotín
Zhotovitel: „Sdružení D4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín“ – Skanska DS, Strabag, Dálniční stavby Praha
Cena stavby bez daně: sedm miliard korun