VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hladké Životice byly překážkou stavby

Hladké Životice /DISKUSE/ – Asi nejvíce problémů při stavbě dálnice D47 nadělala investorovi obec Hladké Životice. Ta totiž dlouhou dobu blokovala stavbu. O tom, že obec přestane stavbu blokovat, rozhodli tamní zastupitelé 17. srpna 2004.

25.11.2009 2
SDÍLEJ:

Stavba dálnice. Ilustrační foto.Foto: Deník/Věra Růčková

Důvodem bylo, že stavba dálnice měla doslova rozpůlit obec a kvůli níž by řada obyvatel měla přijít o své domy. Hadké Životice se stále nemohly dohodnout s investorem na náhradě za devastaci obce. Nakonec došlo dohodě, že Ředitelství silnic a dálnic investuje do obce asi 170 milionů korun. „Z těch peněz necháme opravit školu, potok, silnice, vybudovat chodníky a přichystat stavební místa pro obyvatele, které stavba dálnice připraví o domy," přiblížil tenkrát použití peněz starosta Hladkých Životic Jaroslav Petržela.

V květnu 2006 skutečně převedl Pozemkový fond na Hladké Životice padesát pozemků o celkové výměře zhruba dvanáct hektarů. „Jsou určeny k zastavění veřejně prospěšnou stavbou nebo stavbou pro bydlení. Pozemky na obec převedl fond bezúplatně,“ potvrdil mluvčí Pozemkového fondu Michal Bureš. Obec s necelou tisícovkou obyvatel nabídla většinu pozemků ihned ke koupi. Pro místní žadatele stanovili zastupitelé cenu pět korun za metr čtvereční. Lidé, kteří neměli trvalé bydliště v obci, museli zaplatit desetkrát víc. Přitom obvyklá cena v okolí byla 35 korun. Kvůli parcelám pak bylo v obci zle. Vedení obecního úřadu například tvrdilo, že další zájemci již nemají šanci v době, kdy ještě byla řada parcel volných v majetku obce.

Lidé v Hladkých Životicích kritizovali i skutečnost, že většina nových vlastníků tehdy již prodaných parcel byli místní zastupitelé či jejich příznivci. „Mám hodně známých, to by pak nemohl koupit pozemek skoro nikdo,“ vysvětlil starosta Hladkých Životic Jaroslav Petržela. Trnem v oku mnoha lidem bylo i to, že jedna z Petrželových dcer získala rovněž jednu z parcel a to za stejnou cenu jako místní, i když bydlela ve Fulneku-Jerlochovicích. Petržela uvedl pouze to, že prodej odsouhlasilo zastupitelstvo.

Autor: Ivan Pavelek

25.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Mobilní hospic Ondrášek umožňuje nevyléčitelně nemocným lidem prožít poslední část života důstojně, doma, v kruhu své rodiny.

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení