Přes testovacího jezdce Tatry se dostal až na start Dakaru v roce 1986 a hned v dalším ročníku dorazil k Růžovému jezeru jako druhý a v roce 1988 dosáhl na své prémiové prvenství.

„V letech 1988-2001 zvítězil celkem šestkrát a v době svého šestého prvenství byl nejúspěšnějším dakarským závodníkem historie," píše se na webu www.loprais.cz, který přináší podrobné informace o závodních úspěších jeho synovce Aleše Lopraise.

Karel Loprais byl rovněž zvolen českým motoristickým sportovcem století, několikrát získal Zlatý volant ve své kategorii a v roce 2007 obdržel Zlatý volant za celoživotní přínos motoristickému sportu.

Monsieur Dakar sice skončil se závoděním na Dakaru v roce 2006, ale účastní se jej jako člen doprovodného vozidla. Jak sám nedávno pro Novojičínský deník uvedl, pro něj už závodění není.

„To je pro mladé. Já tam jedu 
s Pumou, se kterou jsme třikrát vyhráli Dakar a jednou byli druzí, ale to nové auto je dnes někde úplně jinde. Ta technika jde hodně rychle dopředu," řekl Karel Loprais.

Dakarská statistika Karla Lopraise

Rallye Dakar: 19 účastí

1. místo: 6x1988 Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Mück TATRA
1994 Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina TATRA
1995 Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Tomeček TATRA
1998 Karel Loprais / Radek Stachura / Jan Čermák TATRA
1999 Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina TATRA
2001 Karel Loprais / Petr Hamerla / Josef Kalina TATRA

2. místo: 4x 1987 Karel Loprais / Radek Stachura / Jaroslav Krpec TATRA
1996 Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Tomeček TATRA
2000 Karel Loprais / Radek Stachura / Petr Gilar TATRA
2002 Karel Loprais / Petr Hamerla / Josef Kalina TATRA

3. místo: 1x (Paříž – Kapské Město)
1992 Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina TATRA

Aleš Loprais jako nástupce obstál

Nástupcem Monsieur Dakar, Karla Lopraise, se stal jeho synovec Aleš Loprais.

Jezdec v dálkových motoristických soutěžích se své první Rallye Dakar zúčastnil v roce 2006, kdy jel v posádce se svým strýcem Karlem. Tenkrát skončili neklasifikováni.

Zatímco první rok zasedl do tatrovky jako navigátor posádky, od následujících závodů se stal prvním řidičem.

V roce 2007, kdy poprvé usedl za volant vozu, skončil 
v nejtěžším závodě světa v celkovém hodnocení na třetím místě. Následující roky se posádce Aleše Lopraise dařilo střídavě.

Aleš Loprais.

Často jej provázely technické problémy, jednou jeho putování na Dakaru ukončila nehoda, kterou zavinil mikrospánek.

Přes všechny problémy se soukromý Loprais Tatra Team, který vznikl po ukončení činnosti továrního Tatra Marathon Teamu v roce 1999 a jehož baštou je město Frenštát pod Radhoštěm, nevzdal. 


V loňském roce přišla nečekaná zpráva, že posádka Aleše Lopraise nemůže na Dakaru startovat ve svém voze Tatra Queen 69, jelikož nebyla technickým komisařem schválena.

Na Aleše Lopraise tak čekalo rozhodnutí, zda účast úplně vzdát, nebo takzvaně přesedlat na jiného koně.

„Říkám od začátku, že raději pojedu v jiném voze, než abych zůstal doma," komentoval nečekané rozhodnutí komisaře frenštátský jezdec loni v listopadu s tím, že se chytil nabídky týmu, a na start Rallye Dakar se tak postaví s automobilem značky Man.

Jak se ukázalo, rozhodnutí to nakonec bylo správné, Aleš Loprais skončil na posledním Dakaru na čtvrtém místě. Nyní čeká jezdce a jeho posádku nelehké rozhodnutí, zda zůstanou věrni značce Tatra a svému malému týmu, anebo se přidají k jiné značce s mnohem větším zázemím.