„Původně jsme od roku 1994 využívali liazku, ale tu by čekala brzy repasace,“ vysvětlil velitel jednotky Sboru dobrovolných hasičů Klimkovice Miroslav Špalek. Celková renovace vozidla z roku 1989 by podle něj přišla na asi 2,7 milionu korun. „Tak jsme se rozhodli, že když dostaneme dotaci a přidáme k ní necelé tři miliony, tak už je lepší koupit nové auto. Usmálo se na nás štěstí, dotaci jsme dostali, a tak se mohla koupě uskutečnit,“ zdůvodnil nákup nové cisterny, která pojme dva a půl kubíku vody.

Na rozdíl od většiny sborů dobrovolných hasičů, koupili Klimkovičtí automobil zahraniční výroby. „Tatra je nejdražší hasičské auto v republice. MAN vyšel levněji a je přitom srovnatelný,“ poznamenal Špalek s tím, že mnoho rozdílů mezi oběma značkami není. „Nástavba je ale například celá z plastu,“ popsal jednu ze zvláštností.

Špalek ví, že s dostavbou dálnice D 47 bude jejich jednotka, čítající 19 členů, využívána stále častěji. „Počítáme s tím, že budeme mít více práce, třeba i kvůli tunelu,“ upozornil velitel jednotky. To, že i dálnice mohla mít při rozhodování o udělení dvoumilionové dotace svou váhu, nezpochybnil. „Auto už máme, ale trápí nás řidiči. Vojenské kurzy skončily a je stále méně lidí, co mohou s takovým autem jezdit,“ přiznal Špalek komplikace, které nyní pociťují nejen hasiči, ale i všichni dopravci v zemi.