Následně na posledním jednání zastupitelstva vznesl požadavek, aby veškeré činnosti na městském úřadě byly kontrolovány. „Každá slušná firma a doufejme, že i městský úřad, se snaží mít jakýsi certifikát kvality managmentu k řízení lidí a veškerých svých procesních činností podle normy ISO. To jsme jako zastupitelstvo odsouhlasili v minulém období. Zaplatili jsme něco přes 250 tisíc za konzultanta,“ uvedl zastupitel a člen kontrolního výboru Jan Břuska, který zastupitelstvo s požadavkem seznámil.

Podle něj je důležité, aby veškeré činnosti, které se odehrávají na městském úřadě, byly zdokumentované, kontrolovatelné a aby byla dána jasná zodpovědnost, zastoupení a další faktory, jak se uvádí ve zmiňované normě.

Trnem v oku přitom zůstává právě systém řízení jakosti, který si město před třemi lety nechalo vypracovat za zmiňovaných 250 tisíc korun. „V život se ta dokumentace nikdy neuvedla,“ zdůraznil Břuska a dodal: „Najít někde něco tady v tomto baráku v archivech je prostě zázrak. Na vlastním těle jsem si to vyzkoušel několikrát. Vzpomenu jeden velký průšvih. To bylo v době, kdy se tady řešila počítačová síť, tak najít papíry k tomuto baráku trvalo víc jak tři týdny a nikdy nebyly celé.“

Proč norma nebyla dříve zavedena, ozřejmil tajemník města Petr Kubenka. Podle něj na zavedení systému nebyly peníze. „Další věc je ta, že systém veřejné správy se vyvíjí a norma ISO už se na úřady nezavádí, není to výrobní podnik. Když se podívám na projekty, které jsou podporovány z kraje, případně z ministerstva, tak ISO v nich nefiguruje,“ podotkl Kubenka. Jak uvedl, zavedení nějakého systému se nebrání. „Pokud ten systém má fungovat, potřebuje manažera, potřebuje dalšího člověka, který veškerou tu dokumentaci hlídá.“ Právě větší finanční nákladnosti se obává starosta města Stanislav Hrabovský.