VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Města i podnikatelé: dálnici D 47 i silnici na Slovensko je třeba dokončit co nejdříve

Ostrava - Zprávy o nedostatku prostředků na dobudování dálnice D 47 a zpožďování příprav modernizace silnice I/11, která je jedinou mezinárodní spojnicí kraje se Slovenskem, znepokojily zástupce kraje, měst, institucí a podnikatelů.

8.3.2009
SDÍLEJ:

Dálnice D 47 si zatím na dopravní přetížení stěžovat nemůže. Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje (MSK), k jehož členům patří podnikatelé i samosprávy, chce proto vyzvat stát i vládního zmocněnce pro výstavbu silnice I/11 – I/57, aby budování dálnice pokračovalo a urychlily se přípravné práce na spojnici se Slovenskem. „Je opět nutné zvýšit tlak na centrální orgány, protože zastavit výstavbu D 47 na jakémkoli úseku je naprostý nesmysl, nehledě na to, že polská část dálnice bude dokončena v červenci 2010,“ zdůraznil Pavel Vítek, viceprezident Sdružení pro rozvoj MSK. Podle prezidenta Sdružení pro rozvoj MSK Václava Roubíčka by přitom měla být dálnice do Ostravy financována z peněz státních dluhopisů. „Tak to stojí v zákoně, který schválil senát,“ upozornil Roubíček.

Sdružení začalo také spolupracovat s vládním zmocněncem pro výstavbu silnice I/11 a I/57, kterého letos v únoru jmenovala vláda. „Pokud by se mělo na přípravách výstavby této silnice postupovat stejným tempem jako dosud, nemuseli bychom se jí dočkat,“ posteskl si generální ředitel Sdružení pro rozvoj MSK Miroslav Fabian a dodal, že zatížení zejména v úseku Nošovice-Třinec-slovenská hranice je v současnosti extrémní. „Na komunikaci se soustřeďují tranzitní, republikové, regionální přepravy včetně subdodavatelů do průmyslových podniků a rozvojových center, samozřejmě doprava hromadná, individuální a turistická, také však vozidla zdravotních, požárních a jiných složek,“ připomněl Miroslav Fabian.

Vládní zmocněnec pro výstavbu I/11 – I/57 František Kopecký chce v nejbližší době otevřít kancelář v Ostravě. „Z mého jmenování je patrné, že vláda usoudila, že uvedená silnice je pro region životně důležitá. Mým úkolem je koordinovat a optimalizovat proces vyřizování stavby od Mostů u Jablunkova až po Bartultovice. Budu spolupracovat se všemi institucemi i sdruženími, které na této trase působí,“ dodal Kopecký.
Sdružení pro rozvoj MSK má v současnosti 160 členů. (lap)

8.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení