Zvýšení traťové rychlosti na sto kilometrů v hodině i zvýšení únosnosti trati přinesla asi rok trvající rekonstrukce jednokolejné trati na úseku ze Studénky do Sedlnic.

Slavnostní ukončení této jedné etapy rekonstrukce trati, která má v dohledné době zamířit až do Mošnova na tamní letiště, se uskutečnilo včera odpoledne ve Studénce za účasti ministra dopravy Zdeňka Žáka. Tomu se docela důkladně podařilo nabourat plán organizátorů pondělní akce a nebylo to kvůli tomu, že přijel o necelou půlhodinu později.

Podle moderátora totiž měli po úvodních proslovech účastníci přejít do zadní části sálu, kde měli přestřihnout pásku a odhalit mramorovou pamětní desku k ukončení stavby. Zdeněk Žák připomněl, že se nenachází přímo na „místě činu", ale poblíž. „Dávám na zváženou organizační změnu," nadhodil ministr Žák, načež se věnoval svému krátkému projevu, v němž připomněl, že v minulosti se budovaly vždy jednotlivé módy dopravy.

Změna plánu

„Kdysi měla přednost železnice, jindy letecká doprava. V současné době je jedno v jakém módu cestujeme. Důležitá je rychlost a spolehlivost. Jediným řešením je propojování jednotlivých módů do funkčních celků. Dnes jsme svědky, kdy snad dojde k propojení železniční a letecké dopravy," sdělil Zdeněk Žák.

Na jeho úvodní větu moderátor reagoval tím, že není problém, aby se po skončení oficiální části akce odebrali na místo samé, tedy na novou železniční zastávku v Sedlnicích. „A co kdybychom tam tu pásku přemístili," navrhl ministr Žák. Organizátoři uznali, že to není nic, co by se nedalo zvládnout, a tak se po odhalení pamětní desky vydali všichni účastníci i se stojany a páskou z Dělnického domu ve Studénce k automobilům a přesunuli se do Sedlnic. Tam se pak odehrálo ono kýžené přestřižení pásky.

„Tato trať, i když možná vypadá nenápadně, v novém dopravním systému Moravskoslezského kraje hraje jednu z klíčových rolí, protože dokáže podstatným způsobem zatraktivnit ostravské letiště. Na mapě významných evropských letišť je každé významné letiště propojeno s vysokokapacitním železničním spojením. Je velká naděje, že ostravské letiště se stane epicentrem rozvoje celého kraje, nejen místem, odkud lidé občas vyletí na dovolenou," uvedl na sedlnické zastávce ministr Žák.

Jako naději do budoucnosti vidí propojení letiště s železnicí také starosta Studénky Ladislav Honusek. „Vnímám to jako velmi vhodnou a dobrou investici pro tento kraj a věřím, že co nejdříve dojde k jejímu plnému uplatnění," řekl starosta Studénky.

Rekonstrukce zahrnovala 5605 metrů železniční trati, sanaci šesti mostů, 128 stožárů nového traťového vedení a řadu dalších věcí. Celkové náklady činily více než 356 milionů korun.