VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most přes dálnici získal ocenění

Velké Albrechtice - Je tak nenápadný, že by si jej člověk ani nevšimnul. Přesto je něčím obdivuhodný. Třeba tím, že v minulých dnech získal Cenu Ministerstva dopravy České republiky. Řeč je o mostu přes dálnici.

19.4.2011 3
SDÍLEJ:

Nenápadný most, který převádí polní cestu přes dálnici D47 nedaleko obce Velké Albrechtice, získal v prestižní soutěži ocenění Mostní dílo 2009, v kategorii Novostavba. Foto: Archiv/Skanska

Útlý, křehce a lehce, a přitom elegantně, vypadající most se klene nad dálnicí D 1 v úseku mezi Hladkými Životicemi a Bílovcem, nedaleko Velkých Albrechtic. Převádí přes dálnici polní cestu. Na nedávném 16. Mezinárodním sympoziu Mosty 2011, který se uskutečnil při stavebním veletrhu IBF v Brně, získal v prestižní soutěži ocenění Mostní dílo 2009 v kategorii Novostavba. Rok 2009 je správně, neboť v soutěži mohly být zařazeny pouze mosty, které byly v tomto roce zkolaudovány. „Porota při hodnocení přihlížela ke kvalitě projektu, provedení mostu a v neposlední řadě také k estetickému vzhledu mostního díla,“ přiblížil podmínky soutěže Leoš Verner, specialista komunikace společnosti Skanska, která most stavěla, a doplnil, že nenápadná železobetonová oblouková konstrukce zaujala porotu svou prostorovou lehkostí a nízkými stavebními náklady. Autorem projektu je brněnská projekční společnost SHP.

Jak uvedl v tiskové zprávě František Mašek, ředitel závodu Mosty, divize Silniční stavitelství Skanska, ocenění si firma velmi váží a bereme ho jako ocenění zajímavého projektu a zároveň jako ohodnocení kvalitní práce mnoha lidí, kteří se na stavbě podíleli. „Jsem rád, že Skanska opět potvrdila, že v tomto segmentu patří k absolutní špičce,“ doplnil Mašek. Délka mostu je necelých 86 metrů, šířka 6,7 metru a výška dosahuje zhruba devět a čtvrt metru.

Celková délka nosné konstrukce mostu je 85,9 metru, přičemž rozpětí samotného oblouku je 51,3 metru. Takzvané vzepětí činí 5,195 metru. Zhotovitel spotřeboval na stavbu mostu celkem 677 krychlových metrů betonu, hmotnost měkké výztuže činí celkem 120 tun, hmotnost předpínací výztuže je celkem 8,9 tuny.

Celkové skutečné náklady díla činily necelých 10,5 milionu korun, což představuje náklady na metr čtvereční zhruba 18,2 tisíce korun.
„Nedávno jsem si projel celou novou trasu dálnice a tento most působí oproti ostatním skutečně velmi lehce,“ dodal Leoš Verner s tím, že žádný podobný most ve zmíněném úseku společnost Skanska nestavěla.

Autor: Ivan Pavelek

19.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení