Útlý, křehce a lehce, a přitom elegantně, vypadající most se klene nad dálnicí D 1 v úseku mezi Hladkými Životicemi a Bílovcem, nedaleko Velkých Albrechtic. Převádí přes dálnici polní cestu. Na nedávném 16. Mezinárodním sympoziu Mosty 2011, který se uskutečnil při stavebním veletrhu IBF v Brně, získal v prestižní soutěži ocenění Mostní dílo 2009 v kategorii Novostavba. Rok 2009 je správně, neboť v soutěži mohly být zařazeny pouze mosty, které byly v tomto roce zkolaudovány. „Porota při hodnocení přihlížela ke kvalitě projektu, provedení mostu a v neposlední řadě také k estetickému vzhledu mostního díla,“ přiblížil podmínky soutěže Leoš Verner, specialista komunikace společnosti Skanska, která most stavěla, a doplnil, že nenápadná železobetonová oblouková konstrukce zaujala porotu svou prostorovou lehkostí a nízkými stavebními náklady. Autorem projektu je brněnská projekční společnost SHP.

Jak uvedl v tiskové zprávě František Mašek, ředitel závodu Mosty, divize Silniční stavitelství Skanska, ocenění si firma velmi váží a bereme ho jako ocenění zajímavého projektu a zároveň jako ohodnocení kvalitní práce mnoha lidí, kteří se na stavbě podíleli. „Jsem rád, že Skanska opět potvrdila, že v tomto segmentu patří k absolutní špičce,“ doplnil Mašek. Délka mostu je necelých 86 metrů, šířka 6,7 metru a výška dosahuje zhruba devět a čtvrt metru.

Celková délka nosné konstrukce mostu je 85,9 metru, přičemž rozpětí samotného oblouku je 51,3 metru. Takzvané vzepětí činí 5,195 metru. Zhotovitel spotřeboval na stavbu mostu celkem 677 krychlových metrů betonu, hmotnost měkké výztuže činí celkem 120 tun, hmotnost předpínací výztuže je celkem 8,9 tuny.

Celkové skutečné náklady díla činily necelých 10,5 milionu korun, což představuje náklady na metr čtvereční zhruba 18,2 tisíce korun.
„Nedávno jsem si projel celou novou trasu dálnice a tento most působí oproti ostatním skutečně velmi lehce,“ dodal Leoš Verner s tím, že žádný podobný most ve zmíněném úseku společnost Skanska nestavěla.