VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaro je tady, cyklisté moc stezek nemají

Novojičínsko - Cyklistická sezona začíná, ale milovníci delší a bezpečnější jízdy na kole si na Novojičínsku moc kilometrů klidné jízdy neužijí. Kilometrů cyklostezek je tady pořád málo.

27.3.2015
SDÍLEJ:

V Kopřivnici mají k cyklistice velmi kladný vztah. Jednu z cyklotras před lety otevírala Dana Zátopková.Foto: DENÍK / Jana Hromočuková

Nedostatek cyklostezek se sice města na Novojičínsku snaží nějak řešit, ale jde to hodně pomalu. Například ve Frenštátě pod Radhoštěm už se téma cyklostezka stalo „evergreenem". Již několik let se tam hovoří o budování stezky pro cyklisty, ale zatím se stále nic neděje. Na posledním řádném zasedání na se na toto téma zaměřil zastupitel Jan Břuska, sám vášnivý turista a cykloturista. „Zajímá mě, jak se dál posunuly cyklostezky a v jakém stadiu rozpracování je cyklostrategie města," tázal se Jan Břuska.

Obdobně se ale zřejmě bude tázat i příště, neboť Jarmila Knězková, vedoucí odboru rozvoje, dotací kontroly a propagace, sdělila, že v současné době nejsou žádné výzvy pro podání žádosti na vybudování cyklostezky. „Co se týká rozpracovaného projektu na cyklostezku LubinaLomná, bylo to předáno na odbor ISOM (odbor investic a správy obecního majetku pozn. red.) k dokončení projektové dokumentace, k dokončení územního a stavebního řízení. Pokud bychom měli podávat žádost o dotaci, potřebujeme stavební rozhodnutí k tomuto projektu," uvedla Jarmila Knězková.

Vedoucí odboru ISOM Zdeněk Bartoš doplnil, že odbor jedná s majiteli pozemků, aby věc mohla jít ke stavebnímu řízení. Na dotaz Jana Břusky, kdy bylo poslední jednání, odpověděl místostarosta Pavel Mička. „V této chvíli korespondujeme s Povodím Odry kvůli zřízení věcných břemen. Například si kladou podmínky, aby komunikace měla nosnost čtyřicet tun, v případě, že bude poškozená vodou a provozem techniky, má to opravit investor, tedy město, na vlastní náklady. Ty podmínky považujeme za nevýhodné, proto jednáme," vysvětlil místostarosta Mička.

Blýská se na lepší časy, ale pomalu

Po devítikilometrové trase cyklostezky, kombinované s úseky cyklotrasy, mezi Odrami a jejich místní částí Klokočůvek již měli od loňského podzimu jezdit cyklisté. Jenže projekt nazvaný Cyklostezka Střecha Evropy za více než 13,5 milionu korun také není hotov. Termín předání dokončené stavby je letošní 31. květen, takzvané ukončení realizace projektu má být až 30. července.

Jedinou delší cyklostezkou na Novojičínsku tak je loni v září otevřená cyklostezka „Koleje" mezi Novým Jičínem a Hostašovicemi. Měří deset kilometrů a je vhodná i pro milovníky jízdy na in line bruslích. „Je dobrá, akorát mohla být trochu širší," sdělila své pocity cyklistka Iva, která si přijela vyzkoušet stezku až z Frenštátska.

Asi nejvíce zatím myslí na cyklisty v Kopřivnici, kde vybudovali poměrně rozsáhlou síť cyklostezek pro pohyb po městě, jedna také propojuje Kopřivnici s Příborem. Kratší trasy jsou také v Bílovci ve směru na Starou Ves. Jinak je to ale s cyklostezkami špatné, spíše se o jejich budování jen hovoří a na větší vzdálenosti zatím cyklisté jezdí jen po cyklotrasách, tedy silnicích, kde je vesměs běžný provoz.

Kdo touží po dvaceti a vícekilometrové projížďce bez přítomnosti motorových vozidel, musí se tak přesunout do sousedních okresů, na Vsetínsko a Přerovsko, k řece Bečvě.

Autor: Ivan Pavelek

27.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Karvinsko – Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti OKD, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení