Cyklisté, in-lajnisté, ale i řidiči se již několik dní sžívají s novou úpravou v novojičínské ulici Palackého. Na úseku dlouhém jeden a půl kilometru přibyly pruhy pro cyklisty a ohlasy na ně jsou od občanů smíšené.

„Jezdím na kole po Novém Jičíně denně, cítím se bezpečněji, jízda je příjemná,“ napsala k poslední novince v infrastruktuře města Gita Střílková na radničním facebooku.

„Je to i tak nebezpečné, jela jsem s dcerou a řidiči aut nejsou moc ohleduplní,“ kontruje pro změnu Dagmar Musialová na stránkách novojičínské městské policie. Nejvíce však lidé kritizují fakt, že v důsledku nové úpravy se snížil na některých místech počet parkovacích míst.

Při regeneraci sídliště na ulici Rožnovská město například nechalo vybudovat nová parkoviště.
Obyvatelé velkých sídlišť se mohou vyjádřit k regeneraci

Pruhy pro cyklisty vedou od křižovatky Palackého ulice s komunikacemi Jičínskou, Bohuslava Martinů a Dlouhou až ke kruhovému objezdu, na kterém se Palackého ulice spojuje s ulicemi Přemyslovců a Sokolovskou. Zde se nachází autobusové a vlakové nádraží, obchody a řada lidí tudy jezdí každý den do práce.

„V některých úsecích se musela stávající komunikace rozšířit, aby měla na šířku minimálně devět metrů,“ uvedla Michaela Mrklovská z odboru majetku, rozvoje a investic. Palackého ulice patří mezi nejfrekventovanější ve městě.

„Podle sčítání, které proběhlo v roce 2014, ji v určitých úsecích a za příznivého počasí využívá až 500 cyklistů denně,“ upřesnila Marie Machková, mluvčí města Nový Jičín.

Jak dále připomněla, v cyklopruzích se mohou pohybovat lidé na kolech, na koloběžkách či na kolečkových bruslích, pro chodce určeny nejsou.

Ilustrační foto
Novojičínsko: Školní pomůcky vystřídalo zednické náčiní

„Motoristé nemohou v cyklopruhu zatavit. Smějí přes něj přejíždět pouze v případě, že vjíždějí na Palackého ulici nebo z ní odbočují na jinou komunikaci,“ vysvětlil ředitel městské policie Jiří Klein.

V místech, kde Palackého ulice nešla rozšířit, je cyklokoridor vyznačený piktogramy. Ty naznačuje účastníkům silničního provozu stopu průjezdu cyklistů, ale zároveň jsou volně pojízdné a neplynou z něj pro účastníky dopravního provozu žádná práva ani povinnosti.

„Pravidla pro pohyb v cyklopruzích a cyklokoridorech jsou zveřejněna na Facebooku města a městské policie. Strážníci ještě připravují natočení instruktážního videa,“ poznamenala mluvčí. Vybudování trasy pro jízdní kola v délce téměř jednoho a pů kilometru stálo 2,7 milionu korun, přes půl milionu uhradil příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Ilustrační foto
Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní