Pomohou při realizaci dotace?

Jak Deník zjistil, tyto práce by měly trvat do letošního září a první kontrolní den, kdy se upřesní postup prací, se uskuteční již tento týden ve čtvrtek. Současně s tím probíhá vyřizování podkladů pro žádost o dotaci. „Bylo zahájeno územní řízení na cyklostezku. V září se musí podat žádost o dotaci a pak se bude čekat, zdali budeme v jejím získání úspěšní. To budeme vědět někdy tak v lednu či únoru," upřesnil Jiří Plandor, pracovník novojičínského městského úřadu, který má tuto problematiku na starosti.

V případě, že se nepodaří potřebné miliony získat z Regionálního operačního programu, je Svazek obcí Cyklostezka Nový Jičín Hostašovice připraven podat žádost o grant na Státní fond dopravní infrastruktury. „Celková investice bude kolem třiceti milionů korun," řekl dále Jiří Plandor. Přínos dvou milionů korun však očekávají členové svazku z prodeje oceli a betonových pražců, které budou v následujících měsících z tratě odstraněny.

Pozemky v nájmu

Město Nový Jičín a další obce sdružené do svazku (Životice u Nového Jičína, Mořkov, Hodslavice a Hostašovice) tak jsou o něco blíže vytoužené cyklostezce, která má být pro turisty branou do Beskyd. Ještě loni se přitom vedlo bezpočet jednání se Správou železniční dopravní cesty o tom, za jakou cenu dostane svazek pozemky pod tratí. SŽDC za ně v jednu chvíli požadovala deset milionů korun, nebo roční nájem více než jeden milion, což bylo pro svazek naprosto nepřípustné. Ve finále však v říjnu správní rada SŽDC rozhodla o ročním nájmu čtvrt milionu korun, na což město i obce přistoupily. „Vnímám to ze strany SŽDC jako vstřícný krok," řekla tehdy starostka Mořkova Ivana Váňová.