Jak Deník informoval již ve čtvrtečním vydání, záběry se natáčely z horkovzdušného balonu či dvoumotorového vrtulníku. Nebo z televizního jeřábu.
Ukazuje nové stavby, které v Ostravě za poslední léta přibyly, i záběry z akcí, které se ve městě konají a na které se sjíždějí lidé ze široka z daleka. Jako například festival Colours of Ostrava nebo sportovní Zlatou tretru.
„Dodnes jsme používali klip z roku 2006, který už nereflektoval současný stav, jako například dálnici nebo nové průmyslové zóny. Proto byla nutná tato aktualizace,“ vysvětlil Václav Palička z úseku ekonomického rozvoje ostravského magistrátu. Zastaralý byl vedle obsahu filmu i jeho technický formát – nedostatečné HD rozlišení.
Zadat zakázku na výrobu nového propagačního filmu se rozhodlo město už loni. Nyní je hotový a dává ho k dispozici všem, kteří ho mohou využít. „Obracela se na nás například celá řada podnikatelů, kteří ho potřebovali pro propagaci při svých aktivitách v zahraničí,“ sdělil Palička s tím, že film je k dispozici například na webových stránkách města.
Město ho bude využívat na domácích a zahraničních veletrzích, festivalech a přehlídkách, webových stránkách města, na YouTube či jako propagační materiál při jednání zástupců města doma i v zahraničí.
Nový klip se skládá z několika částí. Základem je osmiminutový snímek v češtině i angličtině a tříminutový klip bez mluveného slova, jen podbarvený hudbou. A k tomu jsou ještě čtyři tematické spoty zaměřené na děti, mladé lidi, seniory a poslední, který představuje Ostravu v zimním období. Jeho výroby se po výběrovém řízení ujala televize Polar.
Vedení města nezastírá, že klip je plánovaně natočen tak, aby byl líbivý. Má totiž město ukázat v tom nejlepším světle. „Vypadáme tam hodně dobře, až to zaráží,“ komentoval klip primátor Ostravy Petr Kajnar s tím, že pro propagaci města je takový film potřebný. „Můžete být skvělí, ale když podceníte marketing, neprodáte to, co potřebujete, a naopak. Mezi výkonem a marketingem musí existovat rovnováha,“ konstatoval Kajnar.
Osmiminutovým filmem Nová Ostrava provázejí diváka tři hlasy – turisté, kteří se do Ostravy přijeli podívat a komentují, co právě kolem sebe vidí.
Předchozí propagační klip Ostravy. Zdroj: www.youtube.com