VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Představujeme první závodní automobil Nesselsdorf

Kopřivnice - Nedílnou součástí pokroku ve vývoji automobilů byly tzv. jízdy spolehlivosti a různá motoristická klání. Pro závod v Nizze byl připraven v pořadí třetí automobil vyrobený v Kopřivnici Nesselsdorf, který měl zvýšený výkon na 6,6 kW.

8.2.2013
SDÍLEJ:

První závodní automobil NesselsdorfFoto: Archiv Technického muzea Tatra

V horském závodě obsadil druhé místo, což byl nepochybně úspěch. První, skutečně závodní vůz byl postaven v roce 1900 pro průmyslníka barona Liebiga.

Automobil působil na první pohled nedokončeně, protože postrádal v té době již běžné prvky, jako blatníky či přední kapotu. Také umístění sedadel ve voze působilo rozpaky. Díky těmto a dalším úpravám však vůz dosahoval rychlosti 90 km/h a dokázal v závodech porážet soupeře s dvojnásobným výkonem motoru. Už na startovní čáře působil vedle svých konkurentů dravě a neohroženě.

Po skončení závodní kariéry byl tento automobil přestavěn za účelem svatební cesty barona Liebiga. Bylo to 6. května 1901. Vůz byl doplněn o konstrukci pro umístění zavazadel a spolu s automobilem typu B vyrazil na cestu dlouhou téměř dva tisíce kilometrů. Podle dochovaných snímků se jednalo o skutečně pionýrskou cestu, která v době, ve které byla podniknuta, byla opravdu výjimečná. Vedla z Villachu přes Benátky, severní Itálii, francouzskou riviéru do Švýcarska a dále do Tyrol. Tam zdárně překročili Alpy, a to včetně pověstných průsmyků Sv. Gottharda a Arlberg. Z Tyrol pak pokračovali do Vídně a zpět do Liberce.

Automobil dnes zdobí sbírky Národního technického muzea v Praze.

Autor: Jana Hromočuková

8.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AN 124 Ruslan nad Havířovem.
24

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení