Městu Frenštát pod Radhoštěm se podařilo získat dotaci na realizaci projektu Hospodárný, kvalitní a občanům blízký úřad Frenštát pod Radhoštěm. „Projekt je zaměřen na aplikaci moderních metod zvyšování výkonnosti, efektivity a transparentnosti územní veřejné správy a veřejných služeb včetně zavedení sledování výkonnosti, a to konkrétně na Městském úřadu ve Frenštátě pod Radhoštěm,“ nastínil tajemník frenštátského městského úřadu Petr Kubenka a doplnil, že projekt je financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.

Podle tajemníka byl projekt vyvolán přirozenou potřebou veřejných služeb, které nepodléhají konkurenčnímu tlaku trhu. „Tlak trhu je základním motorem rozvoje v globalizovaném světě. Firma, která neinovuje, není zákaznicky vstřícná a není hospodárná, s nejvyšší pravděpodobností na trhu nepřežije. U městského úřadu něco takového nehrozí. Na náměstí nemáme dva úřady, které mezi sebou soutěží o přízeň zákazníků cenou, kvalitou a vstřícností. Tento přirozený motor ve veřejné zprávě chybí. Proto vznikl tento projekt,“ vysvětlil Kubenka.
Radnice pro zjednodušenou představu projekt přirovnává k promyšleně fungujícímu stroji, jakým je například letadlo. „Takzavaná motorová část část projektu zajistí, že se úřad, jako organizace poskytující řadu služeb, posune skokově nahoru v efektivitě a kvalitě. Druhá část projektu, kterou jsou pomyslná křídla, zajistí, že navržené změny budou realizovány, na změnách se budou aktivně podílet všichni zaměstnanci a bude nastartován dlouhodobý kontinuální rozvoj organizace,“ dodal Kubenka.

Mezi hlavní úkoly první části projetu patří například: průzkum spokojenosti klientů a zaměstnanců, identifikace procesů, jejich změření - čas, důležitost, zastupitelnost a identifikace potenciálu zlepšení, analýza vykonávaných činností či analýza kontaktu s občanem, tedy čas věnovaný občanům, fronty, návštěvní špičky, a podobně. K tomu náleží také a analýza úřední doby

Druhá část projektu se zaměřuje hlavně na výběr prioritních procesů z pohledu zákazníka , workshopy - návrhy opatření vedoucí ke zlepšení průběhu procesů či tréning komunikačních a manžerských dovedností. „Realizace začala počátkem června, její dokončení je plánovano na konec letošního roku,“ uzavřel Kubenka.