VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řídicí věž v Mošnově je téměř dokončena

/FOTOGALERIE/ Již jen několik týdnů zbývá do dokončení nové moderní věže pro řízení letového provozu na ostravském letišti Leoše Janáčka, která zajistí zázemí pro všechny pracovníky střediska, kteří jsou v současné době rozptýleni v objektech po celém letišti i mimo něj.

20.1.2016
SDÍLEJ:

Nová věž Řízení letového provozu na Letišti Leoše Janáčka v Mošnově by měla být již brzy dokončena. Stěhování začne v březnu, celkem se do nové budovy přesune na čtyřicet pracovníků.Foto: Deník/Pavel Sonnek

„Kolaudace se očekává v posledním týdnu února, maximálně v prvním týdnu března podle možností kolaudujících orgánů," uvedl Richard Klíma z tiskového oddělení státního podniku Řízení letového provozu (ŘLP).

Podle něj je současná fáze výstavby koordinačně nejnáročnější.

„Všechna řemesla dokončují poslední stavební práce a předávají postupně objekt k dokončení montáží objektových technologií tak, aby bylo možné zahájení montáží datových sítí a technologického nábytku od prvního týdne února. Ve stejném termínu bude celý objekt komplexně odzkoušen a budou odstraněny všechny zjištěné vady a nedodělky," popsal Richard Klíma s tím, že generální dodavatel po provedení zkoušek objekt dokončí a předá ŘLP k 23. únoru.

K datu kolaudace bude objekt vybaven i kancelářským nábytkem, stěhování kanceláří a dílen tak může být zahájeno v březnu.

„V současné době už naplno běží organizace přechodu řízení do nové TWR (tower, věž, pozn. red.), který je s ohledem na značnou složitost akce plánován předběžně na květen 2016. Do té doby bude nutné uskutečnit montáže a komplexní testy všech leteckých zařízení, včetně zcela nových technologií. Přechod můžeme provést teprve po ověření všech provedených prací a jejich schválení ze strany Úřadu pro civilní letectví," vysvětlil dále Richard Klíma.

Dodal, že se do nového objektu přestěhují celkem čtyři desítky pracovníků všech profesí. Budova, ve které je dnes stanoviště řídicí věže v nájmu, je částečně adaptovaným objektem hasičů z 80. let, se kterými je sdílena část jeho zázemí. Ve stejné budově je i technický sál pro technologie bez možnosti dalšího rozvoje.

Všechna ostatní pracoviště jsou rozptýlena po letišti a okolí. Hlavní nedostatek dnešního stanoviště věže spočívá v jeho umístění, protože má omezený horizontální rozhled a stojí mimo střed přistávací dráhy.

Autor: Martina Gembíková

20.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Město přispělo na varhany

Zprostředkování zaměstnání. Ilustrační foto.

Zpřístupnění zóny pomůže zaměstnanosti

Pomníky ze zámeckého parku nezmizí

Poměrně živou diskusi vyvolal na posledním jednání Zastupitelstva města Studénky návrh na přemístění válečných pomníků z areálu místního zámku.

Jak se z horníků stávají ajťáci

Okna. Tak popisuje největší rozdíl oproti předešlé práci Martin Adamec (45) z Frýdku-Místku, který se s dalšími třemi bývalými paskovskými horníky účastní čtvrtletního kurzu programování na VŠB-TUO.

Frenštát porazil Bílovec i podruhé v sezoně

/FOTOGALERIE/ Derby v krajském přeboru zvládl znovu lépe frenštátský Beskyd, jehož výhru režíroval třígólový Pavel Klimpar.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies