VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rondel zmizel. Kvůli nákladné opravě mostu

Kopřivnice - Přestože se vědělo, že kruhový objezd na mostě vedoucím nad železniční tratí v Kopřivnici je věc dočasná, nejednoho řidiče jeho absence zaskočila. Odstranění rondelu má na svědomí rekonstrukce mostu.

10.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Obyvatelé města Kopřivnice byli nuceni si v průběhu letošního roku zvyknout na to, že kam se podívají, tam se něco přestavuje, opravuje a rekonstruuje. Stavební boom, který začal v jarních měsících, není ani po půl roce u konce. Naopak, jak se zdá, začal nabírat na síle.

Budování nového kruhového objezdu, vyfrézování a pokládka nového povrchu silnic, budování kanalizace a mnoho dalších stavebních aktivit se letos staly součástí života obyvatel Kopřivnice. Nyní k nim přibyla ještě rekonstrukce mostu. Objekt označený číslem 480-002, který vede nad kopřivnickou železniční tratí, byl ve špatném stavu.

V následujících měsících jej proto čeká nejen generální oprava, ale také vybudování sjezdové rampy v ulici Dělnické a dokončení takzvaných brýlí.

Kruháč je definitivně pryč

Z důvodu oprav zmizel z mostu kruhový objezd. Jeho absence, přestože bylo od začátku avizováno, že se jedná o opatření dočasné, mnoho řidičů mířících do Lubiny překvapila. „V průběhu minulého týdne byly zahájeny přípravné práce před rekonstrukcí mostu. Aby mohli stavaři s pracemi začít, bylo potřeba odstranit provizorní kruhový objezd," potvrdil informaci Martin Lapčík z kopřivnického odboru rozvoje města.

Obyvatelé si tak budou muset zvyknout zpět na přímou jízdu, která by se s postupem prací měla svádět vždy do jednoho jízdního pruhu. Stavební práce na mostě budou podle odhadů stavařů technicky velmi náročné.

„Dá se proto předpokládat, že opravy budou probíhat vždy na jedné polovině komunikace, a provoz na mostě bude tedy usměrňován přechodným dopravním značením, případně semafory," prozradil Martin Lapčík s tím, že konec také finančně značně nákladné rekonstrukce je avizován až na jaro roku 2014.

Generální opravu potřeboval zmíněný kopřivnický most „jako sůl". „Z mostu v zimě odpadávaly kusy kamenů a ledu. Proto jsme byli rádi, že se jeho rekonstrukce podařila zařadit do Bílé knihy investičních akcí, které má pod sebou kraj. Naše město se bude na opravě podílet vybudováním nových chodníků a veřejného osvětlení, ale jinak bude mít vše v režii Moravskoslezský kraj," uvedla tisková mluvčí kopřivnické radnice Lucie Petříčková.

Na dotaz, jak reagují obyvatelé města na další ze série rekonstrukcí, odpověděla s nadsázkou: „Vždycky se najdou lidé, kterým se nelíbí, že se toho opravuje tolik najednou a město je rozkopané. Ale většina obyvatel, podle reakcí, opravu mostu vítá, protože ví, že už byl nejvyšší čas."

Vlastníka mostu a hlavního investora akce, Moravskoslezský kraj, vyjde rekonstrukce na více než sto milionů korun. Kruhový objezd se na opravený most nevrátí, a to z jednoduchého důvodu. Kraj má v plánu vybudovat sjezd vedoucí na ulici Dělnická, čímž vzniknou takzvané brýle. Rondel tedy nebude potřeba.

Autor: Jana Hromočuková

10.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Karvinsko – Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti OKD, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení