VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Rožnovském skanzenu otevřeli nové stavby

Rožnov pod Radhoštěm /FOTOGALERIE/ - Evangelický kostel z Huslenek, škola z Velkých Karlovic, hospoda s kupeckým krámem ze Zděchova či dům s podsíňkem a sklepem z Jezerného. To jsou jen některé z nově zpřístupněných staveb v areálu Valašské dědiny ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm.

31.5.2009
SDÍLEJ:

V rožnovském skanzenu ve čtvrtek 28. května slavnostně otevřeli nové stavby vybudované díky prostředkům z Norských grantůFoto: DENÍK/Michal Burda

Muzeum je vybudovalo od května 2007 s pomocí takzvaného Norského finančního mechanismu. „Díky němu jsme k tomuto účelu získali dar více než 3,1 milionu eur. Což je za celou čtyřiaosmdesátiletou historii muzea nejvíce peněž najednou,“ připomněl ředitel skanzenu Vítězslav Koukal. Slavnostní otevření nových staveb se uskutečnilo čtvrtek odpoledne za účasti vedení muzea, zástupců rožnovské radnice, Zlínského kraje, partnerů z Norska, zástupců Ministerstva kultury a Ministerstva financí ČR a řady dalších hostů.

Autor: Michal Burda

31.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Karvinsko – Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti OKD, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

FOTO+VIDEO/ Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení