Přes půl roku loni trvala železniční výluka mezi Frenštátem pod Radhoštěm a Frýdlantem nad Ostravicí, při které museli cestující přesedat do autobusů. Železniční trať prošla největší modernizací za poslední dekády. Ačkoli je provoz na trati obnoven už skoro rok, teprve minulý týden zástupci investora a stavbařů přestřihli slavnostní pásku.

Oficiálně byla revitalizace trati, která vyšla na bezmála jednu miliardu korun bez DPH, dokončena v říjnu. Pro cestující je ale důležitější fakt, že s novým jízdním řádem, který začne platit v neděli, se vlaky na trati díky stavebním úpravám zrychlí.

„Přínosem revitalizace je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu bylo možné navýšit traťovou rychlost až na 100 kilometrů za hodinu, což se příznivě projeví zkrácením jízdních dob. Cestující také ocení pohodlnější a bezpečnější přístup na nástupiště v železniční stanici Kunčice pod Ondřejníkem," shrnul generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Před modernizací tam byla traťová rychlost maximálně 70 kilometrů za hodinu.

Cesta vlakem z Frenštátu do Frýdlantu teď ve většině spojů trvá přesně dvacet minut. S novým jízdním řádem ušetří cestující dvě minuty. V opačném směru bývá jízda o několik minut delší, nejčastěji trvá 24 minut. I při cestě na Valašsko však od neděle lidé z Frýdlantska můžou počítat s dvouminutovou časovou úsporou.

Součástí revitalizace, kterou zhruba ze tří čtvrtin zaplatily evropské dotace, byla také rekonstrukce celkem 26 přejezdů a obnova sdělovací a zabezpečovací techniky. Ve stanici Kunčice pod Ondřejníkem vzniklo elektronické staniční zabezpečovací zařízení dálkově ovládané ze stanice Frýdlant nad Ostravicí. Výpravčí tak už v kunčické stanici není potřeba. V celém úseku stavby byly pro kontrolu volnosti staničních a traťových kolejí nainstalovány počítače náprav, které nahradily původní kolejové obvody.