VYBRAT REGION
Zavřít mapu

S Tatrou slavily tisíce návštěvníků města

KOPŘIVNICE - Tatře patřila o víkendu Kopřivnice. Na oslavy 110. výročí vyrobení Präsidenta, prvního automobilu ve firmě, se sjelo na 30 tisíc lidí. A nevadil jim ani déšť.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Na staré tatřičky se zájmem hleděli malí i velcí návštěvníci Tatry.Foto: DENÍK/Pavel Karban

Už od ranních hodin mířily do kopřivnických ulic proudy aut nejen z Moravy, ale také z Polska a Slovenska. Provoz na některých křižovatkách proto hlídala policie. „Dohromady bylo od deváté do třiadvacáté hodiny nasazeno dvacet čtyři policistů, dva psovodi a dvanáct strážníků městské policie,“ uvedl okresní policejní mluvčí Zbyněk Tomšík. Hlídky prý vše zvládli bez větších komplikací. „Nedošlo k žádným problémům, nehodám nebo porušení na úseku veřejného pořádku,“ dodal.

Hodinu před polednem zahájil slavnost na tatrováckém polygonu generální ředitel Tatry Ronald Adams. „Tatra přežila první světovou válku, druhou světovou válku, čtyřicet let totality a je tady i dnes. To je důkaz, že je silná a že jí mohou závidět mnohé zahraniční firmy,“ uvedl mimo jiné. Pak už ho na pódiu vystřídaly známé tváře jako sourozenci Gondíkovi, Jana Kirschner, Miro Žbirka a vše zakončil v osm večer koncert skupiny Kabát a velkolepý ohňostroj. Během celého dne pak mohli lidé navštívit určené výrobní prostory v automobilce, stejně jako na polygonu obdivovat tatry všech barev, značek a stáří, se kterými dorazili účastníci Rallye Vídeň - Brno - Kopřivnice. S červeným hasičským automobilem, Tatrou 43/52 přijeli například dobrovolní hasiči z Luhačovic. Kdy byla jejich tatřička naposledy u skutečného ohně si ale nepamatovali. „Akorát teď, jak jsme jeli z Vídně, tak jsme Retzu udělali takový ukázkový útok. Brali jsme při něm vodu z místní kašny,“ prozradil jeden z nich, Miroslav Talaš, a potvrdil, že auto je vlastně neoficiálním maskotem luhačovických hasičů. „Chodíme si ho hladit každý týden, aby nezrezivělo,“ zasmál se.

Hned se dvěma vozy zamířil do areálu Tatry známý frenštátský závodník Karel Loprais, zvaný též monsignor Dakar. Zatímco on sám postával hlavně u svého závodního kamionu, tmavou limuzínu Tatru 70 A z roku 1937 „hlídal“ jeho syn Leo. „Jezdila přímo na hradě u prezidenta Beneše,“ přiznal mladší z dvojice Lopraisů a pokračoval: „O tohle auto je zájem mezi lidma.“ Jakou spotřebu prezidentské auto má, prý Lopraisové spočítáno nemají. „Je to ale určitě dost,“ přitakal Leo Loprais s tím, že maximálně dostali z motoru stokilometrovou rychlost. Podle Aleny Čípové, prezidentky Tatra Veteran Clubu Kopřivnice, se nakonec rallye zúčastnilo 110 posádek. „Což je symbolické. Prostě sto deset posádek ke sto desátému výročí,“ naznačila. Zájem byl podle ní obrovský. „Jsou tady vozy z USA a snad z celé Evropy. Tatry jsou mezi sběrateli velmi oblíbené pro svou ladnost, aerodynamiku a unikátnost konstrukce. Přibývají i mladí. Kdo se do staré tatřičky zamiluje, tak není léku. Stále platí heslo Tatra nezná bratra. Žádné jiné auto není takové.“

 

Tatra slavila s lidmi ve velkém

KOPŘIVNICE - Davy lidí a stovky automobilů. Tak vypadala po celou sobotu Kopřivnice. Do areálu automobilky Tatra totiž na oslavy 110. výročí vyrobení prvního automobilu ve střední Evropě dorazilo přibližně na 30 tisíc lidí.

Přímo z Vídně na oslavu zamířili i účastníci veteránské rallye. Například s hasičskou Tatrou 43/52 dorazila do Kopřivnice skupina dobrovolných hasičů z Luhačovic. „Máme ji od začátku, od třicátých let, kdy sbor koupil auto ze sbírky občanů Luhačovic. Stálo tehdy sto tisíc korun,“ vzpomínal Miroslav Talaš. Tatra vyrobila pouze tři takovéto vozy na zakázku, ale k vidění je už jen luhačovický. „To je bezúdržbové auto. Je to prostě Tatra, je to nezmar,“ řekl Talaš na adresu automobilu, který poutal zraky stovek návštěvníků sobotní slavnosti.

Ti si prohlédli 110 veteránů značky Tatra a až do večera je bavily známé tváře jako Věra Špinarová, Miro Žbirka či skupina Kabát.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

OBRAZEM: Frenštátské hřiště ovládli hasiči i záchranáři

Hřiště frenštátských hasičů za Domovem Hortenzie v sobotu patřilo záchranářům všeho druhu. Konal se tam další ročník oblíbené akce Den se záchranáři.

Po pivobraní má Nový Jičín i medobraní

Premiérová snůška přinesla 15 kilogramů pochoutky, která bude dále sloužit k propagačním účelům města Nový Jičín.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení